Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - kompetencje zintegrowane 09-PNJHkz-1MH-14
Wyrażanie własnych opinii przy pomocy dobrze uzasadnionych argumentów z naciskiem na środki utrzymania komunikacji ustnej.
Interpretowanie słów rozmówcy, biorąc pod uwagę sens i intencje komunikacyjną mówiącego.
Rozumienie pisanych i mówionych tekstów o skomplikowanej strukturze, wysokim poziomie językowym, specjalistycznej tematyce i treściach kulturowych.
Zasady i praktyka w redagowaniu tekstów pisanych zróżnicownych typologicznie (raporty, eseje, karykatury).
Słownictwo związane z wyżej wspomnianymi typami tekstów i z tematami przez nie podejmowanymi.
Ponowna aktywizacja zasad użycia złożonych struktur gramatycznych.
Specyficzne i nietypowe przypadki zastosowania reguł gramatycznych (czasowniki ser/estar, tryb indicativo/ subjuntivo, rodzajnik, itp.).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1. Formułuje przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Wypowiada się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań; skutecznie porozumiewa się w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych; precyzyjnie formułuje swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców.
2. Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio.
3. Potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Pisze o złożonych zagadnieniach, podkreślając kwestie, które uważam za najistotniejsze, i dostosowując styl tekstu do potencjalnego czytelnika.
4. Rozumie długie i złożone teksty informacyjne i literackie, dostrzegając i doceniając ich zróżnicowanie pod względem stylu; rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet te niezwiązane ze swoją dziedziną.
5. Ma świadomość, że musi być w stanie adekwatnie i skutecznie odnaleźć się w międzykulturowej sytuacji komunikacyjnej, do których często dochodzi we współczesnym społeczeństwie, wyróżniającym się wielokulturowością.
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Esej
Uwaga! W trybie zdalnym wszystkie kolokwia i zadania zostaną przeprowadzone za pomocą aplikacji MS Teams.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1) Chamorro Guerrero, Mª Dolores et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión.
2) Equipo Prisma (2005). Prisma C1. Consolida, Madrid: Edinumen.
3) Equipo Nuevo Prisma (2011). Nuevo Prisma C1, Madrid: Edinumen.
4) Martí Sánchez, Manuel; Penadés Martínez, Inmaculada; Ruiz Martínez, Ana María (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen.
5) Robles, Sara; Peláez, Salvador (2007). Actividades para el Marco común europeo de referencia para las lenguas C2, Madrid: enCLAVE-ELE.
6) Zarzalejos, Alejandro (2005). ¿Ser o estar?, Madrid: Edinumen
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJH NA ROK AKADEMICKI 2021/2022 Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/-a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. W roku akademickim 2021/2022 zajęcia odbywają się stacjonarnie, ale może zaistnieć również konieczność przejścia na tryb zdalny. W takim przypadku, zajęcia odbywać się będą w czasie rzeczywistym za pośrednictwem aplikacji TEAMS i studenci będą mieli obowiązek w nich uczestniczyć i korzystać z narzędzi wskazanych przez prowadzących. Kryteria zaliczenia przedmiotu: Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również zaliczenia i egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów (IOS), studiują w ramach programu MISHiS lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/-ane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej we wrześniu. Daty końcowego kolokwium zaliczeniowego: 20.01.2022 (Expresión escrita) i 27.01.2022 (Uso de la lengua). Zasady zaliczenia modułu PNJ w roku akademickim 2021/2022 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: