Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - hiszpański potoczny 09-PNJHhp-1MH-14
TREŚCI KSZTALCENIA
1/ Właściwości fonetyczne rejestru kolokwialnego.
2/ Właściwości leksykalne rejestru kolokwialnego.
3/ Właściwości morfosyntaktyczne rejestru kolokwialnego.
4/ Strategie pragmatyczne właściwe dla rejestru kolokwialnego
5/ Spójniki dyskursywne.
6/ Zdania z “se” i ich odpowiedniki w języku polskim.
7/ Wyjątki w użyciu zdań podrzędnych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1. Formułuje przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Wypowiada się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań; skutecznie porozumiewa się w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych; precyzyjnie formułuje swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców.
2. Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio.
3. Potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Pisze o złożonych zagadnieniach, podkreślając kwestie, które uważam za najistotniejsze, i dostosowując styl tekstu do potencjalnego czytelnika.
4. Rozumie długie i złożone teksty informacyjne i literackie, dostrzegając i doceniając ich zróżnicowanie pod względem stylu; rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet te niezwiązane ze swoją dziedziną.
5. Ma świadomość, że musi być w stanie adekwatnie i skutecznie odnaleźć się w międzykulturowej sytuacji komunikacyjnej, do których często dochodzi we współczesnym społeczeństwie, wyróżniającym się wielokulturowością.
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Esej
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1)Briz, A. (1998). El español coloquial en la conversación. Esbozo de pragmagramática, Barcelona: Ariel.
2)Calsamiglia, H.; Tusón Valls, A. (1999). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso, Barcelona: Ariel.
3)Campos, P. (2006). Español para hablantes de polaco, Madrid: SGEL
4)Escandell Vidal, Mª V. (1999). Introducción a la pragmática, Barcelona: Ariel.
5)Gaviño Rodríguez, V. (2009). Español coloquial: pragmática de lo cotidiano, Cádiz: Universidad de Cádiz.
6)Martí, M; I. Penadés & A. Mª Ruiz (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen.
7)Moreno, C. (2001): Temas de gramática. Nivel superior, Madrid: SGEL.
8)Vigara Tauste, A. Mª (1992). Morfosintaxis del español coloquial, Madrid: Gredos.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: