Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - hiszpański biznesowy 09-PNJHhb-2MH-24
Treści programowe dla modułu:
Wyrażanie własnych opinii przy pomocy dobrze uzasadnionych argumentów z naciskiem na środki utrzymania komunikacji ustnej.
Interpretowanie słów rozmówcy, biorąc pod uwagę sens i intencje komunikacyjną mówiącego.
Rozumienie pisanych i mówionych tekstów o skomplikowanej strukturze, wysokim poziomie językowym, specjalistycznej tematyce i treściach kulturowych.
Spójniki dyskursywne
Słownictwo związane z wyżej wspomnianymi typami tekstów i z tematami przez nie podejmowanymi.
Ponowna aktywizacja zasad użycia złożonych struktur gramatycznych.
Specyficzne i nietypowe przypadki zastosowania reguł gramatycznych (czasowniki ser/estar, tryb indicativo/ subjuntivo, rodzajnik, itp.).
Firmy w XXI wieku. Tradycja a e-biznes: Cechy nowoczesnych firm. Zadania i problemy firm z wieloletnim stażem na rynku.
Tworzenie nowej firmy: kroki, które należy podejmować.
Badanie rynku i zapotrzebowanie konsumenta na różne usługi.
Wprowadzanie nowego produktu na rynek: kroki, które należy podejmować.
Przygotowanie strategii wprowadzania wybranego produktu na rynek (praca w zespołach).
Strategie zdobywania środków finansowych umożliwiających rozwój firmy. Zalety i zagrożenia.
Środki płatnicze: karty płatnicze i ich rodzaje.
Sylwetki wybranych firm krajów hiszpańskiego obszaru językowego (I). Zdobywanie informacji na ich temat.
Wybrane regiony krajów hiszpańskiego obszaru językowego i ich zasoby (I). Zdobywanie informacji na ich temat.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Potrafi przedstawić płynny, klarowny wywód lub opis sformułowany w stylu właściwym dla danego kontekstu, w sposób logiczny i skuteczny, ułatwiający odbiorcy odnotowanie i zapamiętanie najważniejszych kwestii.Potrafi bez żadnego wysiłku brać udział w każdej rozmowie czy dyskusji. Wyraża się płynnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeń.
Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio.
Potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Pisze o złożonych zagadnieniach, podkreślając kwestie, które uważa za najistotniejsze i dostosowując styl tekstu do potencjalnego czytelnika.
Rozumie z łatwością praktycznie wszystkie formy języka pisanego, włączając w to abstrakcyjne lub językowo skomplikowane teksty, takie jak podręczniki i artykuły specjalistyczne.
Wykazuje wysoki stopień biegłości gramatycznej w długich i złożonych wypowiedziach nawet jeśli jego uwaga jest zwrócona na inne aspekty jak na przykład śledzenie reakcji rozmówców.
Wykazuje dużą elastyczność w przeformułowywaniu wypowiedzi różnicując formy językowe w celu uzyskania precyzyjnego przekazu różnych odcieni znaczeniowych potrafiąc eliminować dwuznaczności.
Odtwarza nabytą wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami następujących dziedzin specjalistycznych: świat biznesu, elementy ekonomii.
Uczestniczy w rozmowach używając słownictwo, które pozwala mu swobodnie wyrazić swoją opinię oraz tworzyć teksty o charakterze biznesowym na poziomie C2.
Wypowiada się na temat bieżących wydarzeń związanych ze światem biznesu w krajach hiszpańskiego obszaru językowego.
Szuka, selekcjonuje i zestawia informacje dostępne w mediach na tematy biznesowe oraz związane z gospodarką.
Współpracuje i realizuje zadania w grupie.
Wykorzystuje poznane zagadnienia i materiały do rozwijania i poszerzania wszystkich kompetencji językowych na poziomie C2.
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Test
Prezentacja multimedialna
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ Campos, P. (2006). Español para hablantes de polaco, Madrid: SGEL
‒ Chamorro Guerrero, Mª D. et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión.
‒ Martí Sánchez, M;. Penadés Martínez, I.; Ruiz Martínez, A. Mª (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen.
‒ Moreno, C. (2001): Temas de gramática. Nivel superior, Madrid: SGEL.
‒ Robles, S.; Peláez, S. (2007). Actividades para el Marco común europeo de referencia para las lenguas C2, Madrid: enCLAVE-ELE.
‒ Zarzalejos, A. (2005). ¿Ser o estar?, Madrid: Edinumen.
‒ Acquaroni Rosana & al. C de C1.Curso de español de nivel superior. Barcelona: Difusión,
‒ Cadiñanos Fernández, Alberto & Álvarez Rodríguez, Gerardo (2010). Comunicación empresarial y atención al cliente. Madrid: Mc Graw Hill.
‒ Furió Blasco, Elies & al. (2016). El español en entornos profesionales.Madrid: Edinumen.
‒ López Barra, Soledad & Ruiz Otero, Eugenio (2012). Operaciones administrativas de recursos humanos. Madrid: Mc Graw Hill.
‒ Prost, Gisèle & Noriega Fernández, Alfredo (2008). Al día. Curso superior de español para los negocios. Libro del alumno. SGEL.
‒ Prada (de) Marisa & Marcé Pilar (2017). Entorno laboral. Edelsa.
‒ Prost, Gisèle & Noriega Fernández, Alfredo (2008). Al día. Al día. Curso superior de español para los negocios. Cuaderno de ejercicios. SGEL.
‒ Schmidt, Carlos (2010). Asuntos de negocios. Madrid: Edinumem.
‒ Temas de empresa. Manual para la preparación del Certificado Superior del Español de los Negocios de la Cámara de Comercio de Madrid. Edinumen.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: