Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka 09-PNJHg-C-1LH-16
Cele bloku PNJH:
1. Opanowanie umiejętności posługiwania się w mowie słownictwem związanym z życiem codziennym: życie prywatne i zawodowe, przyzwyczajenia, stosunki społeczne, zakupy…
2. Opanowanie w mowie umiejętności w zakresie podstawowych czynności związanych z życiem codziennym: przedstawianie się, pozdrawianie, wyrażanie upodobań i opinii, poprawne porozumiewanie się w restauracji…
3. Nabycie umiejętności skutecznej interakcji słownej z rodzimymi użytkownikami języka w ramach czynności i tematów związanych z życiem codziennym.
4. Opanowanie strategii uczenia się języka hiszpańskiego (nabycie strategii przyswajania zasobów leksykalnych i strategii rozwijania interakcji słownej).
5. Nabycie umiejętności posługiwania się czasem teraźniejszym trybu oznajmującego.
6. Nabycie umiejętności posługiwania się czasami przeszłymi.
7. Nabycie umiejętności posługiwania się koniugacją peryfrastyczną.
8. Nabycie umiejętności posługiwania się trybem rozkazującym.
9. Nabycie umiejętności posługiwania się zaimkami.
10. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu.
11. Wyrobienie umiejętności rozumienia ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka.
12. Wyrobienie u studentów umiejętności rozumienia sensu wypowiedzi na znane tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. w różnych warunkach odbioru (np. rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu).
13. Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu ortografii.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ potrafi uczestniczyć bez większego wysiłku w zwykłej, typowej rozmowie; formułuje pytania i potrafi udzielić na nie odpowiedzi, prowadzi wymianę myśli i poglądów, podejmuje się wymiany informacji na tematy codzienne, dotyczące pracy i czasu wolnego.
2/ posiada umiejętność opisywania i prostego przedstawiania osób, sprawnie wykonuje opisy warunków życia i pracy, czynności codziennych, swobodnie określa indywidualne upodobania.
3/ używa poprawnie prostych struktur gramatycznych, ale wciąż może popełniać pewne podstawowe błędy.
4/ rozumie ogólny sens i główne punkty autentycznego tekstu słuchanego.
5/ przedstawia ogólne i szczegółowe informacje i intencje zawarte w autentycznym tekście usłyszanym.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- semestralne zaliczenie pisemne.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 1, Difusión, Madrid, 2003
2. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 2, Difusión, Madrid, 2003
3. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 2, SGEL, Madrid, 2005
4. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005
5. Castro, Francisca, Uso de la gramática española elemental, Edelsa, Madrid, 1998
6. Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998
7. Equipo Prisma, Prisma comienza, nivel A1, Edinumen, Madrid, 2007
8. Equipo Prisma, Prisma continúa, nivel A2, Edinumen, Madrid, 2007
9. Equipo Prisma, Prisma progresa, nivel B1, Edinumen, Madrid, 2003
10. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 1, Difusión, Madrid, 1998
11. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 2, Difusión, Madrid, 1998
12. Miquel Lourdes y Sans Neus, COMO SUENA 2 ( materiales para la comprensión auditiva) Nivel Intermedio y Avanzado, Difusión, S.L., Madrid, 1991
13. Palomino, María de los Ángeles, Vocabulario en Diálogo, enCLAVE, Madrid, 2006
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Zajęcia odbywają się zdalnie na platformie MS Teams |
W cyklu 2021/SZ:
Zajęcia odbywają się zdalnie na platformie MS Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: