Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - czytanie 09-PNJHcz-4LH-46
Przedstawienie rynku prasowego i medialnego w Hiszpanii, przegląd aktualnej prasy, omówienie słownictwa prasowego, lektura artykułów związanych z tematem, dyskusja na temat za i przeciw prasy papierowej i internetowej.
Opisanie sceny politycznej w Hiszpanii: monarchia, parlament i partie polityczne, rola króla, komentarz najświeższych doniesień prasowych związanych z polityką.
Przedstawienie problemów związanych z imigracją: wady i zalety z perspektywy elit politycznych, rozwoju gospodarczego i zwykłych obywateli. Lektura kilku artykułów przedstawiających zjawisko z różnych punktów widzenia, debata na temat.
System edukacyjny w Hiszpanii, a system edukacyjny w Polsce, podstawowe różnice i problemy. Lektura wywiadu z lektorką języka polskiego na Uniwersytecie w Madrycie oraz artykułu o aktualnej sytuacji edukacji w Hiszpanii.
Przedstawienie głównych problemów autonomii regionalnych, prezentacje studentów.
Przedstawienie problemów związanych ze środowiskiem naturalnym z punktu widzenia rządu i organizacji ekologicznych. Lektura kilku artykułów przedstawiających temat z różnych punktów widzenia, debata końcowa.
Przedstawienie aktualnej sytuacji gospodarczej, rynku pracy, etc. Komentarz najświeższych doniesień prasowych na ten temat.
Omówienie podstawowych problemów rynku turystycznego w Hiszpanii z perspektywy rządu, organizacji ekologicznych i zwykłych obywateli. Lektura trzech artykułów przedstawiających temat z trzech różnych perspektyw. Debata z podziałem na role w trzech grupach.
Omówienie różnych aspektów życia religijnego w Hiszpanii oraz związków i konfliktów na linii Kościół-państwo. Lektura kilku artykułów, debata końcowa.
Omówienie aktualnych wydarzeń z życia kulturalnego Hiszpanii: festiwale filmowe, nowości wydawnicze, wystawy. Prezentacje studentów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SZ: |
Efekty kształcenia
- czyta ze zrozumieniem artykuły, reportaże i inne teksty publicystyczne w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy.
- potrafi streszczać informacje z różnych źródeł, pisanych lub mówionych w sposób spójny odtwarzając zawarte w nich tezy i wyjaśnienia.
- umie przygotować prezentację grupową na dany temat korzystając z różnych źródeł prasowych oraz innych mediów we współpracy z innymi studentami.
- prowadzi złożoną dyskusję na tematy związane z życiem politycznym, społecznym i kulturalnym współczesnej Hiszpanii, precyzyjnie formułując swoje myśli i poglądy.
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Prasa drukowana i elektroniczna (m.in.: El País, La Vanguardia, El Periódico, ABC, El Mundo, El Diario)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: