PNJH zaliczenie na ocenę 09-PNJHZUHIS-14zaloc
1. Kontakt między kulturami i zwyczajami różnych społeczeństw – analiza międzykulturowości na podstawie omówionych zagadnień:
a) Imigranci i ich wizerunek w Hiszpanii i Polsce.
b) Język niewerbalny – znaczenie gestów w kulturze hiszpańskiej i polskiej.
c) Komentarz niektórych kontrowersyjnych aspektów kultury krajów hiszpańskojęzycznych.
d) Problemy współczesnego społeczeństwa (kryzys emocjonalny, wychowanie)
2. Definiowanie własnego wizerunku oraz wyrażanie uczuć i poglądów – mechanizmy wzmacniania i osłabiania znaczenia komunikatu
3. Werbalne i niewerbalne formy komunikacji
4. Przedstawienie struktur gramatycznych użytecznych przy redagowaniu tekstu narracyjnego:
a) użycie ser i estar
b) przyimki – szczególne przypadki
c) zaimki osobowe w kontekście pragmatycznym
d) typowe użycie rodzajników
e) użycie zdań czasowych
f) użycie czasów przeszłych
5. Przedstawienie tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania
6. Redagowanie tekstu narracyjnego
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1. Dokonuje szczegółowych opisów i prezentacji na tematy złożone. Potrafi wypowiadać się w sposób płynny i spontaniczny, bez widocznego wysiłku i namyślania się. Posługuje się szerokimi zasobami leksykalnymi, co pozwala na łatwe zastąpienie ewentualnych braków poprzez stosowanie różnorodnych wybiegów językowych.
2. Potrafi rozpoznać szeroką gamę wyrażeń idiomatycznych i potocznych.
3. Nadąża bez trudności za wypowiedziami ustnymi na tematy złożone i abstrakcyjne.
4. Zna schemat redagowania tekstu narracyjnego i potrafi wykorzystać różnorodne techniki narracyjne
5. Redaguje tekst narracyjny, tworzy spójny tekst.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- przygotowanie do zajęć;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- weryfikacja wiedzy i umijętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym.
Literatura
1. Alonso Raya, Rosario et al. (2005): Gramática básica del estudiante de español, Barcelona: Difusión.
2. Aragonés, Luis; Palencia, Ramón (2010): Gramática de uso del español. Teoría y práctica C1-C2, Madrid: SM.
3. Chamorro Guerrero, Mª Dolores et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión.
4. Coto Bautista, Vanessa; Turza Ferré, Anna (2014). Tema a tema C, Madrid: Edelsa.
5. Equipo Nuevo Prisma (2011). Nuevo Prisma. Nivel C1, Madrid: Edinumen.
6. Equipo Prisma (2005). Prisma C1. Consolida, Madrid: Edinumen.
7. Garrido Domínguez, Antonio (1993). El texto narrativo, Madrid: Síntesis.
8. Jacobi, Claudi; Melone, Enrique; Menón, Lorena (2011): Gramática en contexto, Madrid: Edelsa.
9. Martí Sánchez, Manuel; Penadés Martínez, Inmaculada; Ruiz Martínez, Ana María (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen.
10. Martínez, Mª José; Sánchez, Daniel; Soria, Mª Pilar (2012). Las claves del nuevo DELE C1, Barcelona: Difusión.
11. Sullà, Enric (red.) (1996). Teoría de la novela, Barcelona: Crítica.
12. Zarzalejos, Alejandro (2005 [2000]). ¿Ser o estar?, Madrid: Edinumen.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: