Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - rozumienie tekstu pisanego 09-PNJHLC-36
Następujące zagadnienia omawiane są w ramach zajęć: „Fantazja i wyobraźnia” - debata w oparciu o analizę trzech tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne; „Siła słowa” - debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne; "Piękno i brzydota" -debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne "Sprawiedliwość i bogactwo" -debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne, "Dzieciństwo" - debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne, "Agresja" -debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne, "Szczęście i pech" - debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne „Zemsta” - debata w oparciu o tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne „Czas” - debata w oparciu o analizę fragmentów tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne; „Wolność” - debata w oparciu o analizę fragmentów dwóch tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne, „Drugie ja, czy podwójna moralność?” - debata w oparciu o analizę dwóch tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne, „Śmierć i różne formy jej postrzegania” - debata w oparciu o analizę dwóch tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ zna słownictwo konkretne i abstrakcyjne w zakresie j. hiszpańskiego na poziomie B2
2/ rozumie teksty literackie i nieliterackie bez znajomości całości słownictwa na poziomie C1, potrafi je streścić
3/ potrafi odpowiedzieć na szczegółowe pytania dotyczące przeczytanego tekstu bez znajomości całości słownictwa
4/ wykonuje ćwiczenia polegające na odróżnieniu treści prawdziwych od fałszywych w odniesieniu do przeczytanego tekstu
5/ formułuje płynną wypowiedź na dany temat w języku hiszpańskim
6/ interpretuje przeczytane treści i wyrazić własną opinię na dany temat w języku hiszpańskim
7/ dyskutuje z innymi studentami, przedstawia własne argumenty i umiejętnie kwestionuje argumenty innych studentów w języku hiszpańskim.
8/ zna główne problemy społeczne i kulturowe współczesnej Hiszpanii, orientuje się różnicach kulturowych pomiędzy Polską, a Hiszpanią
9/ zna krótką biografię i najważniejsze dzieła autorów czytanych tekstów
10/ potrafi pracować w grupie i wypracowywać wspólne stanowisko.
Literatura
- Introducción a la historia del arte – Eduardo Galeano
- Celebración de la fantasía – Eduardo Galeano
- Imaginación y destino – Augusto Monterroso
- Algo muy grave va a suceder en este pueblo – Gabriel García Márquez
- La noche de los feos – Mario Benedetti
- Los vecinos del principal derecha – Enrique Jardiel Poncela
- Con los ojos cerrados – Reinaldo Arenas
- ¿Quiere Ud. rabiar conmigo? - Gonzalo Suárez
- Las buenas inversiones – Julio Cortázar
- Los dos reyes y los dos laberintos – Jorge Luis Borges
- Cita de amor en un país de guerra – Luis Sepúlveda
- La lluvia amarilla (fragmento) – Julio Llamazares
- Una, dos, tres, una – Maruja Torres
- Cartas de amor a Mary (fragmento) – J.L. Alonso de Santos
- Olvida los tambores (fragmento) – Ana Diosdado
- Encuentro – Octavio Paz
- El otro yo – Mario Benedetti
- Todos los santos, día de muertos (fragmento) – Octavio Paz
- La función delta – Rosa Montero
- El paraíso era un autobús – Juan José Millás
- El que jadea – Juan José Millárturo Pérez Reverte
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: