PNJH - Destrezas integradas 2 09-PNJHINTEGR-16
Sfera prywatna: informacje osobiste; wygląd zewnętrzny; charakter; rodzina; upodobania i preferencje; stan fizyczny i nastroje; części ciała; zdrowie i choroby.
Sfera życia codziennego: daty i godziny; zawody; miejsca pracy; czynności codzienne; dom; pomieszczenia i meble; prace domowe; częstotliwość; przedmioty (ich istnienie, położenie i opis); miasto; przemieszczanie się; porównania; ilości; zakupy; żywność; ceny; ciężar; miary.
Strefa rozrywki: czas wolny i rozrywka; weekend; publiczny rozkład godzinowy; zakłady oraz instytucje publiczne; zakupy; ubrania (kolory, materiały, rozmiary); widowiska i spektakle; miejsca rozrywki.
Kompetencje dyskursywne: powitania; przedstawianie się; pożegnania; wyrażanie opinii i upodobań; wyrażanie zgodności i braku zgody.
Formy czasu teraźniejszego.
Formy czasów przeszłych.
Formy koniugacji peryfrastycznych.
Formy trybu rozkazującego.
Zasady użycia zaimków.
Typy i gatunki dyskursu: rozmowy telefoniczne, rozmowy, zapowiedzi i informacje, instrukcje, wiadomości, porady, ogłoszenia itd.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ potrafi uczestniczyć bez większego wysiłku w zwykłej, typowej rozmowie; formułuje pytania i potrafi udzielić na nie odpowiedzi, prowadzi wymianę myśli i poglądów, podejmuje się wymiany informacji na tematy codzienne, dotyczące pracy i czasu wolnego.
2/ posiada umiejętność opisywania i prostego przedstawiania osób, sprawnie wykonuje opisy warunków życia i pracy, czynności codziennych, swobodnie określa indywidualne upodobania.
3/ używa poprawnie prostych struktur gramatycznych, ale wciąż może popełniać pewne podstawowe błędy.
4/ rozumie ogólny sens i główne punkty autentycznego tekstu słuchanego.
5/ przedstawia ogólne i szczegółowe informacje i intencje zawarte w autentycznym tekście usłyszanym.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- semestralne zaliczenie pisemne.
Literatura
1. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 1, Difusión, Madrid, 2003
2. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 2, Difusión, Madrid, 2003
3. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 2, SGEL, Madrid, 2005
4. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005
5. Castro, Francisca, Uso de la gramática española elemental, Edelsa, Madrid, 1998
6. Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998
7. Equipo Prisma, Prisma comienza, nivel A1, Edinumen, Madrid, 2007
8. Equipo Prisma, Prisma continúa, nivel A2, Edinumen, Madrid, 2007
9. Equipo Prisma, Prisma progresa, nivel B1, Edinumen, Madrid, 2003
10. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 1, Difusión, Madrid, 1998
11. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 2, Difusión, Madrid, 1998
12. Miquel Lourdes y Sans Neus, COMO SUENA 2 ( materiales para la comprensión auditiva) Nivel Intermedio y Avanzado, Difusión, S.L., Madrid, 1991
13. Palomino, María de los Ángeles, Vocabulario en Diálogo, enCLAVE, Madrid, 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: