Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 09-PNJH-ZU-HISZ-44
1. Wyrażanie własnych opinii przy pomocy dobrze uzasadnionych argumentów z naciskiem na środki utrzymania komunikacji ustnej.
2. Interpretowanie słów rozmówcy, biorąc pod uwagę sens i intencje komunikacyjną mówiącego.
3. Rozumienie pisanych i mówionych tekstów o skomplikowanej strukturze, wysokim poziomie językowym, specjalistycznej tematyce i treściach kulturowych (w szczególności: tekstów humorystycznych, tekstów prasowych).
4. Zasady i praktyka w redagowaniu tekstów pisanych zróżnicownych typologicznie (raporty, eseje).
5. Słownictwo związane z wyżej wspomnianymi typami tekstów i z tematami przez nie podejmowanymi (w szczególności: idiomy, kolokacje).
6. Ponowna aktywizacja zasad użycia złożonych struktur gramatycznych.
7. Specyficzne i nietypowe przypadki zastosowania reguł gramatycznych (czasy przeszłe, tryb warunkowy, tryb indicativo/subjuntivo, rodzajniki, itp.).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1. Potrafi przedstawić płynny, klarowny wywód lub opis sformułowany w stylu właściwym dla danego kontekstu, w sposób logiczny i skuteczny, ułatwiający odbiorcy odnotowanie i zapamiętanie najważniejszych kwestii.Potrafi bez żadnego wysiłku brać udział w każdej rozmowie czy dyskusji. Wyraża się płynnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeń. Dobrze zna i odpowiednio stosuje wyrażenia idiomatyczne i potoczne.
2. Rozumie bez żadnych trudności wypowiedź mówioną – słuchaną „na żywo” czy odbieraną za pośrednictwem mediów – nawet przy szybkim tempie mówienia rodzimego użytkownika języka oraz pomimo niestandardowych sposobów wymowy
3. Rozumie z łatwością praktycznie wszystkie formy języka pisanego, włączając w to abstrakcyjne lub językowo skomplikowane teksty, takie jak podręczniki i artykuły specjalistyczne.
4. Pisze płynnie zrozumiałe teksty, stosując odpowiedni w danym przypadku styl i prezentując poruszane problemy w sposób logiczny i skuteczny, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii.
5. Zna zasady redagowania tekstów akademickich, pisze spójne, jednolite teksty akademickie, stosując struktury gramatyczne, spójniki, urozmaicone słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- przygotowanie do zajęć;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- weryfikacja wiedzy i umijętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- ocena uzyskana na końcowym egzaminu pisemnym oraz ustnym.
Literatura
1. Alonso Raya, Rosario et al. (2005): Gramática básica del estudiante de español, Barcelona: Difusión.
2. Aragonés, Luis; Palencia, Ramón (2010): Gramática de uso del español. Teoría y práctica C1-C2, Madrid: SM.
3. Chamorro Guerrero, Mª Dolores et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión.
4. Equipo Nuevo Prisma (2012). Nuevo Prisma. Nivel C2, Madrid: Edinumen.
5. Equipo Prisma (2005). Prisma C1. Consolida, Madrid: Edinumen.
6. Martí Sánchez, Manuel; Penadés Martínez, Inmaculada; Ruiz Martínez, Ana María (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen.
7. Robles, Sara; Peláez, Salvador (2007). Actividades para el Marco común europeo de referencia para las lenguas C2, Madrid: enCLAVE-ELE.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: