Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 09-PNJH-ZU-HISZ-34
1. Wyrażanie własnych opinii przy pomocy dobrze uzasadnionych argumentów z naciskiem na środki utrzymania komunikacji ustnej.
2. Interpretowanie słów rozmówcy, biorąc pod uwagę sens i intencje komunikacyjną mówiącego.
3. Rozumienie pisanych i mówionych tekstów o skomplikowanej strukturze, wysokim poziomie językowym, specjalistycznej tematyce i treściach kulturowych (w szczególności: tekstów humorystycznych).
4. Zasady i praktyka w redagowaniu tekstów pisanych zróżnicownych typologicznie (eseje, karykatury).
5. Słownictwo związane z wyżej wspomnianymi typami tekstów i z tematami przez nie podejmowanymi (w szczególności: idiomy).
6. Ponowna aktywizacja zasad użycia złożonych struktur gramatycznych.
7. Specyficzne i nietypowe przypadki zastosowania reguł gramatycznych (czasy przeszłe, tryb warunkowy, itp.).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1. Formułuje przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Wypowiada się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań; skutecznie porozumiewa się w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych; precyzyjnie formułuje swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców.
2. Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio.
3. Potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Pisze o złożonych zagadnieniach, podkreślając kwestie, które uważam za najistotniejsze, i dostosowując styl tekstu do potencjalnego czytelnika.
4. Rozumie długie i złożone teksty informacyjne i literackie, dostrzegając i doceniając ich zróżnicowanie pod względem stylu; rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet te niezwiązane ze swoją dziedziną.
5. Ma świadomość, że musi być w stanie adekwatnie i skutecznie odnaleźć się w międzykulturowej sytuacji komunikacyjnej, do których często dochodzi we współczesnym społeczeństwie, wyróżniającym się wielokulturowością.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- przygotowanie do zajęć;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- weryfikacja wiedzy i umijętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym.
Literatura
1. Alonso Raya, Rosario et al. (2005): Gramática básica del estudiante de español, Barcelona: Difusión.
2. Aragonés, Luis; Palencia, Ramón (2010): Gramática de uso del español. Teoría y práctica C1-C2, Madrid: SM.
3. Chamorro Guerrero, Mª Dolores et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión.
4. Equipo Nuevo Prisma (2012). Nuevo Prisma. Nivel C2, Madrid: Edinumen.
5. Equipo Prisma (2005). Prisma C1. Consolida, Madrid: Edinumen.
6. Martí Sánchez, Manuel; Penadés Martínez, Inmaculada; Ruiz Martínez, Ana María (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen.
7. Robles, Sara; Peláez, Salvador (2007). Actividades para el Marco común europeo de referencia para las lenguas C2, Madrid: enCLAVE-ELE.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: