Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 09-PNJH-ZU-HISZ-24
1. Problemy środowiska naturalnego.
2. Zjawiska paranormalne na przykładzie pojawiających się twarz w Bélmez.
3. Wyzwania współczesnego społeczeństwa.
4. Przedstawienie opinii, w której wyraża zgodę lub jej brak, akceptację lub odmowę racji przedstawionym argumentom.
5. Powtarzanie lub streszczenie otrzymanej informacji oraz przekazanie informacji stosując mowę zależną.
6. Przedstawienie struktury gramatyczne użyteczne przy redagowaniu tekstu narracyjnego. W szczególności:
a. użycie rodzajników w kontekście pragmatycznym
b. użycie czasów przeszłych
c. typowe przypadki użycia Indicativo i Subjuntivo
7. Redagowanie tekstu narracyjnego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1. Wykonuje szczegółowe opisy i tworzy prezentacje na tematy złożone, łącząc je z innymi tematami. Rozwija konkretne myśli i potrafi formułować końcowe wnioski. Wypowiada się w sposób płynny i spontaniczny, bez widocznego wysiłku. Ledwie dostrzega się u studenta poszukiwanie odpowiedniego wyrażenia i stosowanie strategii wybiegów językowych. Posługuje się szerokimi zasobami leksykalnymi, co pozwala na łatwe zastąpienie ewentualnych braków poprzez sporadyczne stosowanie wybiegów językowych.
2. Potrafi rozpoznać szeroką gamę wyrażeń idiomatycznych i potocznych, a także zmianę rejestru językowego.
Nadąża bez trudności za wypowiedziami ustnymi na tematy złożone i abstrakcyjne, które wykraczają poza indywidualną specjalizację, nawet kiedy rozmowa nie jest dobrze skonstruowana, a główne myśli nie są wyrażone w sposób dosłowny.
3. Zna schemat redagowania tekstu narracyjnego i potrafi wykorzystać różnorodne techniki narracyjne (typ narratora, fokalizacja punktu widzenia, perspektywy czasowe, dywersyfikacja środków stylistycznych), opis ludzi, przedmiotów i miejsc, biorąc pod uwagę ich funkcje wewnątrz narracji.
4. Redaguje tekst narracyjny, tworzy spójny, jednolity i bogaty tekst.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- przygotowanie do zajęć;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- weryfikacja wiedzy i umijętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- ocena uzyskana na końcowym egzaminu pisemnym oraz ustnym.
Literatura
1. Alonso Raya, Rosario et al. (2005): Gramática básica del estudiante de español, Barcelona: Difusión.
2. Aragonés, Luis; Palencia, Ramón (2010): Gramática de uso del español. Teoría y práctica C1-C2, Madrid: SM.
3. Chamorro Guerrero, Mª Dolores et al. (2006). El ventilador. Curso de español de nivel superior, Barcelona: Difusión.
4. Coto Bautista, Vanessa; Turza Ferré, Anna (2014). Tema a tema C, Madrid: Edelsa.
5. Equipo Nuevo Prisma (2011). Nuevo Prisma. Nivel C1, Madrid: Edinumen.
6. Equipo Prisma (2005). Prisma C1. Consolida, Madrid: Edinumen.
7. Garrido Domínguez, Antonio (1993). El texto narrativo, Madrid: Síntesis.
8. Jacobi, Claudi; Melone, Enrique; Menón, Lorena (2011): Gramática en contexto, Madrid: Edelsa.
9. Martí Sánchez, Manuel; Penadés Martínez, Inmaculada; Ruiz Martínez, Ana María (2008). Gramática española por niveles, Madrid: Edinumen.
10. Martínez, María J.; Sánchez, Daniel; Soria, María P. (2012). Las claves del nuevo DELE C1, Barcelona: Difusión.
11. Sullà, Enric (red.) (1996). Teoría de la novela, Barcelona: Crítica.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: