Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 09-PNJH-3LH-36
Opis wyglądu, cech charakteru oraz samopoczucia człowieka
Przedstawienie opinii, w której wyraża zgodę lub jej brak, akceptację lub odmowę racji przedstawionym argumentom
Formułowanie hipotez i założeń dotyczące teraźniejszości, przeszłości oraz przyszłości
Zdania rzeczownikowe
Zdania przysłówkowe
Zdania przymiotnikowe
Opis zmian trwałych oraz czasowych, które przeżywa człowiek
Relacje międzyludzkie: harmonia, konflikty, uczucia
Przedstawienie tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania.
Przedstawienie słownictwa i struktury gramatyczne użyteczne przy redagowaniu tekstu narracyjnego.
Słownictwo użyteczne przy pisaniu tekstu narracyjnego, wskaźniki spójności tekstu
Lektura i analiza przykładowych tekstów narracyjnych
Redagowanie tekstu narracyjnego
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
1. Formułuje wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; porozumiewa się płynnie i ze względną spontanicznością.
2. Potrafi wypowiadać się, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, albo podając argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
3. Rozumie dłuższe wypowiedzi oraz nadąża również za dość skomplikowanymi wywodami – pod warunkiem, że temat jest jemu/jej w miarę znany.
4. Stosuje poprawnie formuły i struktury gramatyczne codziennego użytku związane z sytuacjami przewidywalnymi.
5. Stosuje urozmaicone słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi.
6. Potrafi prowadzić prostą dyskusję z innymi studentami na tematy uniwersalne, krótko przedstawiać własne argumenty i kwestionować argumenty innych studentów.
7. Zna schemat redagowania tekstu narracyjnego.
8. Potrafi wykorzystać różnorodne techniki narracyjne (typ narratora, fokalizacja punktu widzenia, perspektywy czasowe, dywersyfikacja środków stylistycznych), opis ludzi, przedmiotów i miejsc, biorąc pod uwagę ich funkcje wewnątrz narracji.
9. Redaguje tekst narracyjny, tworzy spójny, jednolity i bogaty tekst.
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Uwaga! W trybie zdalnym wszystkie kolokwia i zadania zostaną przeprowadzone za pomocą aplikacji MS Teams.
Kryteria zaliczenia:
- obecność na zajęciach (w trybie zdalnym za pomocą MS Teams)
- przygotowanie do zajęć
- ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć
- oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestru
- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym oraz ustnym
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
- Álvarez, Myriam, Ejercicios de escritura, niveles medio y avanzado, Anaya, 2001
- Benetti, Giovanna; Casellato, Mariarita; Messori, Gemma, Más que palabras, Difusión, 2005
- Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005
- Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 4, SGEL, Madrid, 2005
- Castro, Francisca, Uso de la gramática española avanzado, Edelsa, Madrid, 1998
- Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998
- Chamorro, Mª Dolores et al., Abanico, Barcelona, Difusión, 2007.
- Equipo Prisma, Prisma B2. Avanza. Madrid, Edinumen, 2004.
- Hernández, Guillermo; Rellán, Clara, Aprender a escribir 1,3, SGEL, 1998.
- Martín Peris, Ernesto et al., Gente 3. Barcelona, Difusión, 2005.
- Moreno, Concha, Curso de perfeccionamiento, SGEL, Madrid, 2006.
- Tabernero Sala, Cristina, Pocas palabras no bastan, Actividades de comprensión y expresión de español para extranjeros, Ediciones Universidad de Navarra, Pamplona.
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJH NA ROK AKADEMICKI 2020/2021 Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej we wrześniu. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu semestru, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego z PNJH, student / studentka musi uzyskać zaliczenie ze wszystkich przedmiotów wchodzących w skład modułu PNJH z obu semestrów. W przeciwnym wypadku, otrzyma ocenę niedostateczną z egzaminu i będzie musiał / musiała poprawić test zaliczeniowy z niezaliczonego przedmiotu oraz egzamin z modułu PNJH w sesji poprawkowej we wrześniu. Minimalny poziom znajomości języka na początku semestru: B1 KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJH – INFORMACJE DODATKOWE |
W cyklu 2021/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJH NA ROK AKADEMICKI 2020/2021 Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej we wrześniu. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu semestru, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego z PNJH, student / studentka musi uzyskać zaliczenie ze wszystkich przedmiotów wchodzących w skład modułu PNJH z obu semestrów. W przeciwnym wypadku, otrzyma ocenę niedostateczną z egzaminu i będzie musiał / musiała poprawić test zaliczeniowy z niezaliczonego przedmiotu oraz egzamin z modułu PNJH w sesji poprawkowej we wrześniu. Minimalny poziom znajomości języka na początku semestru: B1 KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJH – INFORMACJE DODATKOWE |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: