PNJF Francuski ogólny 09-PNJFog_pocz4c-14
TREŚCI KSZTAŁCENIA:
Słuchanie krótkich tekstów audio.
Czytanie krótkich tekstów narracyjnych i opisowych.
Uzupełnianie luk w odniesieniu do tekstu przeczytanego lub wysłuchanego.
Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.
Przyporządkowanie odpowiedzi w odniesieniu do uzyskanych informacji.
Przygotowanie prezentacji w oparciu o uzyskane informacje.
Wyszukiwanie brakujących informacji w tekście.
Konstruowanie krótkich wypowiedzi pisemnych z zakresu tematów dotyczących życia codziennego.
Konstruowanie wypowiedzi pisemnych o charakterze narracyjno-opisowym.
Rozwiązywanie ćwiczeń leksykalnych.
Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych.
Rozwijanie świadomości różnic kulturowych.
Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i pracy w grupach.
Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych materiałów dodatkowych, np. płyty CD, słowniki, Internet, etc.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia studenti:
1/ Rozróżnia pojedyncze słowa oraz krótkie, proste zdania w tekstach audio na poziomie A1.
2/ Potrafi odpowiedzieć na proste pytania sprawdzające rozumienie tekstu audio na poziomie A1.
3/ Potrafi przyporządkować odpowiedzi na pytania do tekstu czytanego na poziomie A1.
4/ Potrafi uzupełnić brakujące informacje w tekście na podstawie tekstu wysłuchanego lub przeczytanego na poziomie A1.
5/ Potrafi wyszukać niezbędne informacje w tekście czytanym na poziomie A1.
6/ Umie zredagować krótki tekst, np. e-mail, notatkę, itp.
7/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych wykorzystuje zwroty leksykalne oraz słownictwo typowe dla poziomu A1.
8/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych stosuje struktury gramatyczne nauczane na poziomie A1.
9/ Potrafi udzielić odpowiedzi na zadane pytania dotyczące życia osobistego na poziomie A1.
10/ Ma świadomość różnic kulturowych w zakresie tematów dotyczących życia codziennego na poziomie A1.
11/ Korzysta z różnych pomocy naukowych: słowników, Internetu, etc.
12/ Potrafi pracować w grupie.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- weryfikacja wiedzy i umijętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- egzamin.
Literatura
Merieux R. , 2008, Latitudes 1, methode de francais, didier
Merieux R. 2008, Latitudes 1, cahier d’exercices, didier
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: