Praktyczna nauka języka francuskiego. Francuski ogólny 09-PNJFog_pocz3a-14
TREŚCI KSZTAŁCENIA:
Słuchanie krótkich tekstów audio.
Czytanie krótkich tekstów narracyjnych i opisowych.
Uzupełnianie luk w odniesieniu do tekstu przeczytanego lub wysłuchanego.
Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.
Przyporządkowanie odpowiedzi w odniesieniu do uzyskanych informacji.
Przygotowanie prezentacji w oparciu o uzyskane informacje.
Wyszukiwanie brakujących informacji w tekście.
Konstruowanie krótkich wypowiedzi pisemnych z zakresu tematów dotyczących życia codziennego.
Konstruowanie wypowiedzi pisemnych o charakterze narracyjno-opisowym.
Rozwiązywanie ćwiczeń leksykalnych.
Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych.
Rozwijanie świadomości różnic kulturowych.
Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i pracy w grupach.
Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych materiałów dodatkowych, np. płyty CD, słowniki, Internet, etc.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia studenti:
1/ Rozróżnia pojedyncze słowa oraz krótkie, proste zdania w tekstach audio na poziomie A1.
2/ Potrafi odpowiedzieć na proste pytania sprawdzające rozumienie tekstu audio na poziomie A1.
3/ Potrafi przyporządkować odpowiedzi na pytania do tekstu czytanego na poziomie A1.
4/ Potrafi uzupełnić brakujące informacje w tekście na podstawie tekstu wysłuchanego lub przeczytanego na poziomie A1.
5/ Potrafi wyszukać niezbędne informacje w tekście czytanym na poziomie A1.
6/ Umie zredagować krótki tekst, np. e-mail, notatkę, itp.
7/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych wykorzystuje zwroty leksykalne oraz słownictwo typowe dla poziomu A1.
8/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych stosuje struktury gramatyczne nauczane na poziomie A1.
9/ Potrafi udzielić odpowiedzi na zadane pytania dotyczące życia osobistego na poziomie A1.
10/ Ma świadomość różnic kulturowych w zakresie tematów dotyczących życia codziennego na poziomie A1.
11/ Korzysta z różnych pomocy naukowych: słowników, Internetu, etc.
12/ Potrafi pracować w grupie.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- weryfikacja wiedzy i umiejętności przez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- egzamin.
Literatura
Boulet, R. et autres. (2003). Grammaire expliquée du français, exercices, niveau débutant. CLE International.
Grégoire, M., Merlo, G. (2004). Exercices communicatifs de la grammaire progressive du français, niveau intermédiare. CLE International.
Grégoire, M., Thiévenaz, O. (2003). Grammaire progressive du français avec 600 exercices, nouvelle édition, niveau intermédiare. CLE International.
Miquel, C. (2005, 2007). Grammaire en dialogues, niveau débutant, intermédiaire. CLE International.
Poisson-Quinton, S. et autres. (2003). Grammaire expliquée du français, niveau intermédiaire. CLE International.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: