Praktyczna nauka języka francuskiego. Dysertacja 09-PNJFmgr_DYS-24
Typologia dyskursów, typologia argumentów i strategii argumentacyjnych.
Zasady pisania dysertacji.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu
osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Rozróżnia w tekście argumentacyjnym: problematykę, opinie i fakty, typy argumentów, przesłanki ukryte uczestników dyskursu
2/ Potrafi skonstruować logiczny plan własnej wypowiedzi argumentacyjnej, stosuje różne strategie argumentacji w wypowiedzi ustnej i pisemnej.
3/ Potrafi zredagować dysertację na temat z dziedziny polityki, etyki, kultury i sztuki
4/ Bierze aktywny udział w dyskusjach, wyraża własne opinie i potrafi je uzasadnić
5/ Dobiera odpowiednie słownictwo i dba o styl swoich wypowiedzi pisemnych.
Kryteria oceniania
- przygotowanie do zajęć,
- prace domowe (1 dysertacja do napisania w domu),
- aktywność na zajęciach,
- przygotowanie jednej prezentacji w ciągu semestru.
Literatura
1) Pol Ch., Précis d'argumentation, Editions Averbode, Bruxelles 2009.
2) Perelman, Ch., L'Empire rhétorique, Vrin, Paris 2002.
3) Dispaux, G., La logique et le quotidien. Une analyse dialogique des mécanismes d'argumentation, Les Éditions de Minuit, Paris 1984.
4) Lemeunier, A., La dissertation en français, Hatier, Paris 2008
5) Preiss, A., La dissertation litteraire, Armand Collin, Paris 1989.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: