Praktyczna nauka języka francuskiego. Argumentacja w przestrzeni publicznej 09-PNJFmgrAII-12
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności pogłębionego rozumienia różnorodnych dokumentów medialnych (głównie publicystyki radiowej dotyczącej aktualności społecznej i politycznej Francji) oraz doskonalenie mownych sprawności argumentacyjnych w oparciu o krytyczne wykorzystanie zasobów medialnych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student :
• potrafi wymienić główne francuskojęzyczne stacje radiowe, zarówno publiczne jak i prywatne , pokrótce opisać ich profil oraz ofertę programową (np. podać ich sztandarowe audycje);
• potrafi rozróżniać fakty (informacje) i opinie, a także stosuje standardy myślenia racjonalnego i krytycznego dla oceny wiarygodności, spójności i jakości dla argumentów formułowanych w przestrzeni publicznej;
• stosuje indywidualne strategie rozumienia w zadaniach opartych na słuchaniu audycji radiowych, potrafi rzetelnie i wiernie odtworzyć argumenty rozmówców w audycjach, w których interakcja obejmuje co najmniej troje rozmówców;
• potrafi odwoływać się do standardów myślenia krytycznego przy ocenie argumentów formułowanych w wypowiedziach medialnych;
• potrafi stworzyć odpowiedź osobistą w zadaniach, których celem jest ustosunkowanie się do różnych stanowisk argumentacyjnych obecnych w przestrzeni publicznej;
• w dyskusjach klasowych oraz na forum dyskusyjnym potrafi formułować argumenty w oparciu o standardy myślenia krytycznego, a także krytycznie oceniać rozumowanie swoich rozmówców;
• potrafi (współ)zarządzać pracą w grupie, podejmując działania zorientowane na wypracowywanie współdzielonej interpretacji dla dyskutowanego problemu
• potrafi dostosować strategie wyszukiwania informacji do specyfiki zasobów, które konsultuje (stosuje strategie wyszukiwania i oceniania informacje właściwe dla kompetencji informacyjnych)
• potrafi uzupełniać i pogłębiać wiedzę osobistą dzięki skutecznemu i krytycznemu korzystaniu z zasobów medialnych (głownie internetowych).
Kryteria oceniania
[autor: dr Joanna Górecka]
Zajęcia w semestrze zorganizowane są wokół cyklu zadań ocenianych, obejmujących:
zadanie prasówki (20 pkt)
3 dyskusje na forum dyskusyjnym (30 pkt)
moderowanie dyskusji na forum (10 pkt)
2 testy sprawdzające rozumienie ze słuchu i znajomość słownictwa (30 pkt)
10 pkt można uzyskać za regularną obecność na zajęciach.
Literatura
Chevallier-Wixler, C. i in. 2007. Réussir le Dalf, niveaux C1 et C2. Didier.
Corbeil, J-C. et A. Archambault. 1990. Angielski i francuski słownik obrazkowy. Warszawa: Wyd. Alfa
Delas, D. et D. Delas-Demon. Dictionnaire analogique : les idées par les mots. Paris : Robert
Frémy, D. et M. Frémy. Quid 2002. Paris : Ed. R. Laffont
Grandet, E., Corsain, M., Mineni, E. et M. Rainoldi. 2007. Activités pour le Cadre Commun. B2. CLE International.
Péchoin, D. Thésaurus. Paris : Larousse
Rey A. et S. Chantreau. 2006. Dictionnaire des expressions et locutions. Paris: Le Robert
Słobodska, M. 1996. Polsko-francuski słownik tematyczny. Warszawa: Harald G Dictionaries.
Wilczyńska, W. et B. Rabiller. 1995. Słownik pułapek językowych polsko-francuski. Warszawa: Wiedza Powszechna
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: