Praktyczna nauka języka francuskiego - warsztaty mówienie (gr. 1) 09-PNJFm-1-2LF-26
1. Praca na różnego rodzaju prostych, niedługich tekstach (argumentacyjnych, narracyjnych, reportażach, wywiadach) na temat: rola kultury we współczesnym świecie, równość kobiet i mężczyzn, bezpieczeństwo na drodze, edukacja, wypoczynek, nowe technologie, kary i środki alternatywne, relacje międzyludzkie, która ma na celu umiejętność globalnego spojrzenia na tekst i umiejętności rozpoznania typu tekstu.
2. Tworzenie wypowiedzi ustnych w nawiązaniu do przedstawianych tekstów pisanych i słuchanych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1. potrafi rozróżnić i nazwać różne typy tekstów (argumentacyjny, narracyjny), objaśnia specyfikę tekstów w dyskursie medialnym (np. reportaż, wywiad)
2. rozumie i potrafi rozpoznać główne przesłanie zawarte w sformułowanych wprost tekstach argumentacyjnych i narracyjnych oraz zbierać informacje z różnych tekstów, w celu wykonania konkretnego zadania
3. potrafi się wyrażać w sposób zrozumiały, tworząc niedługie zdania tworzy wypowiedź ustną omawiając zagadnienia krótkiego tekstu pisanego lub ustnego zachowując oryginalne słownictwo i porządek logiczny
4. poprawnie używa wzorów strukturalnych i w znanych sobie kontekstach komunikuje się z dużą poprawnością gramatyczną
POZIOM B2 (ESOKJ)
Student:
Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności.
Potrafi - w szerokim zakresie tematów - formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe – ustne prezentacje, prace pisemne
- weryfikacja wiedzy i umiejętności przez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- egzamin
Literatura
1. Baptiste, A., Marty, R. Réussir le Delf B2. Paris, Didier, 2010.
2. Barféty, M., Beaujoin, P. Expression orale – niveau B1. Paris, Clé international, 2006.
3. Corsain M., Grandet E., Parizet M. Activités pour le Cadre commun – niveau B1. Paris, Cle international, 2006.
4. Heu, E., Mabilat, J-J. Edito, niveau B2 – 3-ème édition. Paris, Didier, 2015
5. Poisson-Quinton S. Compréhension écrite – niveau 2. Paris, Cle international, 2005.
Reportaże – np. z TV5, 7 milliards d’autres
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: