Praktyczna nauka języka francuskiego. Gramatyka 09-PNJFgr_5a-24
DLA POZIOMU POCZĄTKUJĄCEGO
1/ Słuchanie krótkich tekstów audio.
2/ Czytanie krótkich tekstów narracyjnych i opisowych.
3/ Uzupełnianie luk w odniesieniu do tekstu przeczytanego lub wysłuchanego.
4/ Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.
5/ Przyporządkowanie odpowiedzi w odniesieniu do uzyskanych informacji.
6/ Przygotowanie prezentacji w oparciu o uzyskane informacje.
7/ Wyszukiwanie brakujących informacji w tekście.
8/ Konstruowanie krótkich wypowiedzi pisemnych z zakresu tematów dotyczących życia codziennego.
9/ Konstruowanie wypowiedzi pisemnych o charakterze narracyjno-opisowym.
10/ Rozwiązywanie ćwiczeń leksykalnych.
11/ Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
DLA POZIOMU POCZĄTKUJĄCEGO
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Rozróżnia zdania pojedyncze i złożone w tekstach audio na poziomie A2.
2/ Potrafi odpowiedzieć na pytania sprawdzające rozumienie tekstu audio na poziomie A2.
3/ Potrafi przyporządkować odpowiedzi na pytania do tekstu czytanego na poziomie A2.
4/ Potrafi uzupełnić brakujące informacje w tekście na podstawie tekstu wysłuchanego lub przeczytanego na poziomie A2.
5/ Potrafi wyszukać niezbędne informacje w tekście czytanym na poziomie A2.
6/ Umie zredagować krótki tekst, np. e-mail, notatkę, opowiadanie, opis, itp.
7/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych wykorzystuje zwroty leksykalne oraz słownictwo typowe dla poziomu A2.
8/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych stosuje struktury gramatyczne nauczane na poziomie A2.
9/ Potrafi udzielić odpowiedzi na zadane pytania dotyczące życia osobistego na poziomie A2.
10/ Ma świadomość różnic kulturowych w zakresie tematów dotyczących życia codziennego na poziomie A2.
11/ Korzysta z różnych pomocy naukowych: słowników, Internetu, etc.
12/ Potrafi pracować w grupie.
Kryteria oceniania
1/ Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
2/ Prace domowe.
3/ Weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące.
4/ Egzamin.
Literatura
DLA POZIOMU POCZĄTKUJĄCEGO
Merieux R. , 2008, Latitudes 2, methode de francais, didier
Merieux R. 2008, Latitudes 2, cahier d’exercices, didier
Grégoire, M., Merlo, G., 2004, Exercices communicatifs Grammaire progressive du français, CLE.
Grégoire, M., Thiévenaz, O., 2003, Grammaire progressive du français avec 600 exercices, nouvelle édition, CLE.
Miquel, C., 2005, Grammaire en dialogues, niveau débutant. CLE
Barféty, M., Beaujouin, P., 2007 , Expression orale, Niveau 1, CLE International.
Barfety, M., 2007, Compréhension orale, A1, A2. CLE
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: