Praktyczna nauka języka francuskiego. Gramatyka 09-PNJFgr_2b-24
DLA POZIOMU ŚREDNIOZAAWANSOWANEGO
1/ praca na różnego rodzaju dość prostych, niedługich tekstach (argumentacyjne, narracyjne, reportaże, wywiady) na temat: media, pięniądze we współczesnym świecie, życie we współczesnym świecie, moda, kulinaria, Francja współczesna
2/ pisanie sprawozdań, opinii bazujących na prezentowanych tekstach na temat: media, pięniądze we współczesnym świecie, moda, kulinaria, Francja współczesna
3/ różnego rodzaju nagrania, tzw. odsłuchy na tematy nawiązujące do prezentowanych tekstów pisanych
4/ tworzenie wypowiedzi ustnych w nawiązaniu do przedstawianych tekstów pisanych
5/ podstawowe zagadnienia fonetyczne: samogłoski języka francuskiego, prozodja
6/ prezentacja zagadnień gramatycznych: czasy przeszłe, tryb łączący, przyimki
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
DLA POZIOMU ŚREDNIOZAAWANSOWANEGO
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ rozumie i potrafi rozpoznać główne przesłanie zawarte w sformułowanych wprost tekstach argumentacyjnych i narracyjnych oraz zbierać informacje z różnych tekstów, w celu wykonania konkretnego zadania
2/ potrafi pisać krótkie sprawozdania i podawać własną opinię w formie liniowego ciągu prostych, pojedynczych stwierdzeń oraz szczegółowo opisy na tematy związane z własnymi zainteresowaniami i zagadnieniami prezentowanymi na zajęciach
3/ rozumie główne wątki niedługich nagrań na znane tematy lub tematy specjalistyczne, pod warunkiem znajomości tematu oraz jasnej struktury wypowiedzi
4/ potrafi się wyrażać w sposób zrozumiały, tworząc poprawne zdania formułuje wypowiedź ustną omawiając zagadnienia niedługiego tekstu pisanego lub ustnego zachowując głównie oryginalne słownictwo i porządek logiczny
5/ potrafi rozróżnić i produkować nowe dźwięki i wzorce prozodyczne
6/ dość poprawnie używa wzorów strukturalnych i w znanych sobie kontekstach komunikuje się z dość dużą poprawnością gramatyczną
7/ rozwija kompetencje interkulturowe.
Kryteria oceniania
- Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
- Prace domowe.
- Weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące.
- Egzamin.
Literatura
DLA POZIOMU ŚREDNIOZAAWANSOWANEGO
1. Corsain M., Grandet E., Parizet M., Activités pour le Cadre commun – Niveau B1. Paris, Cle international, 2006.
2. Goliot Lété A., Leroy Miquel C., Vocabulaire progressif du français, niveau intermédiaire, CLE international (2007),
3. Grégoire, M., Thiévenaz, O., Grammaire progressive du français, niveau avancé, éd. CLE International
4. Grevisse, M., Goosse, A. , La nouvelle grammaire française, De Boek, 3e éd., Bruxelles, 1995
5. Lainé E., Loiseau Y., Mérieux R., Latitude 2. Paris, Didier, 2009.
6. Lainé E., Loiseau Y., Mérieux R., Latitude 3. Paris, Didier, 2009.
7. M. Barféty, P. Beaujoin : Expression orale – Niveau B1. Paris, Clé international, 2006.
8. Poisson, S., Mimran, R. et Maheo-Le Coadic, M., Grammaire expliquée du français, niveau intermédiaire, CLE International, 2002
9. Poisson-Quinton S., Comprehension ecrite – Niveau 2. Paris, Cle international, 2005.
10. Steele R., Civilisation progressive du français, niveau intermediaire, CLE International 2003
11. Weiss F., Jouer, communiquer, apprendre. Paris, Hachette, 1996
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: