Praktyczna nauka języka francuskiego - gramatyka 09-PNJFgrB2-44
Opis treści kształcenia:
Analiza relacji czasowych, przyczynowo-skutkowe i celowych w wypowiedziach i w krótkich tekstach, na poziomie biegłości językowej B2.
Słuchanie dłuższych wypowiedzi traktujących o aktualnych problemach społeczno-kulturowych Francji i krajów frankofońskich na poziomie biegłości językowej B2.
Konstruowanie przejrzystych i rozbudowanych wypowiedzi ustnych, na poziomie biegłości językowej B2 na tematy dotyczące aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji, krajów frankofońskich i Unii Europejskiej .
Dyskusje na temat aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji, krajów frankofońskich i Unii Europejskiej, na poziomie biegłości językowej B2.
Analiza i rozumienie tekstów pisanych traktujących o aktualnych problemach społeczno-kulturowych Francji krajów Frankofońskich i Unii Europejskiej na poziomie B2.
Redagowanie przejrzystych i rozbudowanych wypowiedzi pisemnych o charakterze argumentacyjnym (poziom biegłości B2) na temat aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji krajów Frankofońskich i Unii Europejskiej.
Stosowanie indywidualnych środków wyrazu, żeby wypowiedzieć się na temat aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji, krajów Frankofońskich i Unii Europejskiej.
Analiza i streszczanie tekstów traktujących o zagadnieniach gospodarczych i ekonomicznych, na poziomie złożoności B2.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu całego modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1/ określa/stosuje relacje czasowe, przyczynowo-skutkowe i celowe w wypowiedzeniach i w tekstach na poziomie złożoności B2;
2/ rozumie sens oraz wskazuje główne i drugorzędne wątki tematyczne dłuższych słuchanych wypowiedzi, wywodów argumentacyjnych, wywiadów, wiadomości i programów telewizyjnych na poziomie złożoności B2, traktujących o aktualnych problemach społeczno-kulturowych Francji, krajów frankofońskich i krajów Unii Euopejskiej;
3/ konstruuje przejrzyste i rozbudowane wypowiedzi ustne (na poziomie złożoności B2) na tematy dotyczące aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji, krajów frankofońskich i Unii Europejskiej;
4/ dość płynnie i stosując w miarę zróżnicowane struktury gramatyczne (poziom biegłości językowej B2) wyraża swój punkt widzenia i zabiera głos w dyskusji na temat aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji, krajów frankofońskich i Unii Europejskiej;
5/ prowadzi dość swobodne rozmowy, na poziomie biegłości językowej B2, na tematy aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji, krajów frankofońskich i Unii Europejskiej;
6/ rozumie sens i wskazuje główne i drugorzędne wątki tematyczne tekstów pisanych (na poziomie złożoności B2) traktujących o aktualnych problemach społeczno-kulturowych Francji krajów Frankofońskich i Unii Europejskiej;
7/ redaguje przejrzyste i rozbudowane wypowiedzi pisemne o charakterze argumentacyjnym (poziom biegłości B2) na temat aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji krajów Frankofońskich i Unii Europejskiej;
8/ stosuje indywidualne formy ekspresji, żeby wypowiedzieć się na temat aktualnych problemów społeczno-kulturowych Francji, krajów Frankofońskich i Unii Europejskiej na poziomie biegłości językowej B2;
9/ analizuje i streszcza teksty na poziomie złożoności B2 traktujące o zagadnieniach gospodarczych i ekonomicznych.
Kryteria oceniania
- obecność studenta na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- sprawdziany cząstkowe i podsumowujące.
Literatura
(wybór)
1/ Delatour Y., Jennepin D., Léon-Dufour M., Mattlé-Yeganeh A., Teyssier B., (2001) Grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris : Hachette.
2/ Kacprzak A., Sypnicki J., (2000) Eléments de la grammaire française, Wydawnictwo Poznań : Naukowe UAM,
3/ Steele R., (2002), Civilisation progressive du français, Paris : CLE International
4/ Miquel C. (2003), Vocabulaire progressif. Niveau avancé, Paris : CLE International
5/ Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B., (2005) Trening twórczego myślenia. Gdańsk: GWP.
6/ Cormanski, A., (2005) Techniques dramatiques : activités d’expression orale, Paris : Hachette Français langue étrangère.
7/ Penformis J.-L., (2003) Affaires.com, niveau avancé, Paris : CLE International.
8/ Rougerie A., (1995)Trouvez le mot juste, Paris : Hatier.
9/ Cali C. et Dupuis V. (1998) Réussir le DELF-DALF, Compte rendu – Résumé – Synthèse Paris : Editions Didier.
10/ Cotentin-Rey, G., (1995) Le résumé. Paris : CLE international.
11/ Lescure, R., (coll.),(2007) DALF 250 exercices, Paris : CLE international.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: