Praktyczna nauka języka francuskiego. Fonetyka praktyczna 2 09-PNJFfon_prak2-11
TREŚCI KSZTAŁCENIA:
Słuchanie krótkich tekstów audio.
Czytanie krótkich tekstów narracyjnych i opisowych.
Uzupełnianie luk w odniesieniu do tekstu przeczytanego lub wysłuchanego.
Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.
Przyporządkowanie odpowiedzi w odniesieniu do uzyskanych informacji.
Przygotowanie prezentacji w oparciu o uzyskane informacje.
Wyszukiwanie brakujących informacji w tekście.
Konstruowanie krótkich wypowiedzi pisemnych z zakresu tematów dotyczących życia codziennego.
Konstruowanie wypowiedzi pisemnych o charakterze narracyjno-opisowym.
Rozwiązywanie ćwiczeń leksykalnych.
Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych.
Rozwijanie świadomości różnic kulturowych.
Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i pracy w grupach.
Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych materiałów dodatkowych, np. płyty CD, słowniki, Internet, etc.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia studenti:
1/ Rozróżnia pojedyncze słowa oraz krótkie, proste zdania w tekstach audio na poziomie A1.
2/ Potrafi odpowiedzieć na proste pytania sprawdzające rozumienie tekstu audio na poziomie A1.
3/ Potrafi przyporządkować odpowiedzi na pytania do tekstu czytanego na poziomie A1.
4/ Potrafi uzupełnić brakujące informacje w tekście na podstawie tekstu wysłuchanego lub przeczytanego na poziomie A1.
5/ Potrafi wyszukać niezbędne informacje w tekście czytanym na poziomie A1.
6/ Umie zredagować krótki tekst, np. e-mail, notatkę, itp.
7/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych wykorzystuje zwroty leksykalne oraz słownictwo typowe dla poziomu A1.
8/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych stosuje struktury gramatyczne nauczane na poziomie A1.
9/ Potrafi udzielić odpowiedzi na zadane pytania dotyczące życia osobistego na poziomie A1.
10/ Ma świadomość różnic kulturowych w zakresie tematów dotyczących życia codziennego na poziomie A1.
11/ Korzysta z różnych pomocy naukowych: słowników, Internetu, etc.
12/ Potrafi pracować w grupie.
Kryteria oceniania
Przewiduje się w ciągu semestru kilka prac kontrolnych pisemnych i ustnych zgodnie z zakresem materiału analizowanym na zajęciach, bądź narzuconym przez wykładowcę do analizy indywidualnej. O terminie kontroli student zostanie poinformowany 2 tygodnie wcześniej. Przewiduje się również krótkie kontrole pisemne i ustne niezapowiedziane. Wykładowca może ocenić studenta na podstawie jego wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć. W ciągu semestru maksymalna suma punktów otrzymanych za wszystkie prace powinna wynosić 60 ptk.
Na koniec semestru przewiduje się pracę kontrolną za maksymalnie 40 pkt.
Bilans maksymalnej ilości punktów za prace kontrolne w całym semestrze wynosi 100 pkt.
Literatura
Podręczniki podstawowe :
Latitudes 1, méthode de français, Didier.
Martini, B., Wachs, S. (2007). Phonétique en dialogues, niveau débutant, CLE INTERNATIONAL, Paris.
Bibliografia dodatkowa :
Bernard, E., Lavenne, Ch., (1994). Oral/écrit : niveau débutant, CLE International.
Abry, D., Chalaron, M-L. (1994). Phonétique : 350 exercices, Hachette.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: