Praktyczna nauka języka francuskiego - francuski ogólny (gr. 4) 09-PNJFfo-4-2LF-26
Słuchanie krótkich tekstów audio.
Czytanie krótkich tekstów narracyjnych i opisowych.
Uzupełnianie luk w odniesieniu do tekstu przeczytanego lub wysłuchanego.
Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.
Przyporządkowanie odpowiedzi w odniesieniu do uzyskanych informacji.
Przygotowanie prezentacji w oparciu o uzyskane informacje.
Wyszukiwanie brakujących informacji w tekście.
Konstruowanie krótkich wypowiedzi pisemnych z zakresu tematów dotyczących życia codziennego.
Konstruowanie wypowiedzi pisemnych o charakterze narracyjno-opisowym.
Rozwiązywanie ćwiczeń leksykalnych.
Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych.
Rozwijanie świadomości różnic kulturowych.
Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i pracy w grupach.
Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych materiałów dodatkowych, np. płyty CD, słowniki, Internet etc.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Rozróżnia pojedyncze słowa oraz krótkie, proste zdania w tekstach audio na poziomie A2.
2/ Potrafi odpowiedzieć na proste pytania sprawdzające rozumienie tekstu audio na poziomie A2.
3/ Potrafi przyporządkować odpowiedzi na pytania do tekstu czytanego na poziomie A2.
4/ Potrafi uzupełnić brakujące informacje w tekście na podstawie tekstu wysłuchanego lub przeczytanego na poziomie A2.
5/ Potrafi wyszukać niezbędne informacje w tekście czytanym na poziomie A2.
6/ Umie zredagować krótki tekst, np. e-mail, notatkę itp.
7/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych wykorzystuje zwroty leksykalne oraz słownictwo typowe dla poziomu A2.
8/ W wypowiedziach ustnych i pisemnych stosuje struktury gramatyczne nauczane na poziomie A2.
9/ Potrafi udzielić odpowiedzi na zadane pytania dotyczące życia osobistego na poziomie A2.
10/ Ma świadomość różnic kulturowych w zakresie tematów dotyczących życia codziennego na poziomie A2.
Kryteria oceniania
- Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
- Prace domowe.
- Weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące.
- Egzamin.
Kryteria zaliczenia modułu PNJ – informacje dodatkowe
1. Przedmioty w module PNJ w semestrze zimowym kończą się zaliczeniem na ocenę, w semestrze letnim zaś zaliczeniem na ocenę i egzaminem, który obejmuje treści semestru letniego.
2. Przystąpić do egzaminu w sesji letniej ma prawo Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze zimowym i w semestrze letnim oraz Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze letnim, ale z konsekwencjami opisanymi w poniższych punktach.
3. Student, który nie uzyskał pozytywnej oceny za moduł PNJ w na koniec semestru zimowego ma obowiązek przystąpić do zaliczenia poprawkowego przedmiotów, z których uzyskał ocenę negatywną do 15 kwietnia. Do tego czasu Student może warunkowo uczęszczać na zajęcia PNJ.
4. Jeśli w w/w terminie Student nie zaliczy przedmiotów PNJ, z których uzyskał ocenę negatywną w semestrze zimowym, wówczas by zyskać prawo do przystąpienia do zaliczenia tych przedmiotów we wrześniu, musi zaliczyć moduł PNJ w semestrze letnim:
a) Student, który nie zaliczy modułu PNJ w semestrze letnim, moduł PNJ z semestru zimowego powtarza w kolejnym roku akademickim, zaś przedmioty z modułu PNJ z semestru letniego zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu i jeśli uzyska zaliczenie przystępuje do egzaminu PNJ w sesji poprawkowej.
b) Student, który zaliczy moduł PNJ w semestrze letnim przystępuje do egzaminu PNJ w sesji letniej, a przedmioty PNJ z modułu z sesji zimowej zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu.
Literatura
1. Carenzi-Vialaneix, C., Metton, C., Nachon, A., Nugue, F., A propos A2, Grenoble, PUG, 2010.
2. Corsain M., Grandet E., Parizet M. : Activites pour le Cadre commun – Niveau A2. Paris, Cle international, 2006.
3. Goliot Lété A., Leroy Miquel C., Vocabulaire progressif du français, niveau intermédiaire, CLE international (2007),
4. Grevisse, M., Goosse, A., La nouvelle grammaire française, De Boek, 3e éd., Bruxelles, 1995
5. M. Barféty, P. Beaujoin : Expression orale – Niveau A1/A2. Paris, Clé international, 2006.
6. Poisson, S., Mimran, R. et Maheo-Le Coadic, M., Grammaire expliquée du français, niveau intermédiaire, CLE International, 2002
7. Poisson-Quinton S., Comprehension ecrite – Niveau 2. Paris, Cle international, 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: