Praktyczna nauka języka francuskiego - dyskurs akademicki 09-PNJFda-5LF-56
- https://www.elearning.amu.edu.pl/neofilologia/course/view.php?id=886 (w cyklu 2020/SZ)
- https://www.elearning.amu.edu.pl/neofilologia/course/view.php?id=886 (w cyklu 2021/SZ)
Realizacja przedmiotu "Dyskurs akademicki" polega na tradycyjnych ćwiczeniach gramatycznych, pomagających w osiagnięciu biegłości w stosowaniu zaawansowanych technik składniowych i stylistycznych przekazujących relacje logiczne w tekście. Oprócz cwiczeń studenci redagują teksty, np. przemówienie adwokata, rozprawka, list reklamacyjny (przyczyna, skutek), ogłoszenie, odezwę (cel), opis (porównanie), itp.
W cyklu 2020/SZ:
OBJECTIFS DU COURS |
W cyklu 2021/SZ:
OBJECTIFS DU COURS |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Student potrafi używac w pisaniu rożnorakich konektorów logicznych, stosować zabiegi składniowe i stylistyczne po to, by wyrazić relacje logiczne:
przyczynowo-skutkową, celu, wraunku i hipotezy, przyzwolenia i opozycji, porówania.
Stosuje wyrażenia i środki stylistyczne typowe dla tekstu naukowego, na poziomie zaawansowanym.
Kryteria oceniania
Dla grupy I (dr Ewa Pirogowska)
Warunki i tryb uzyskiwania zaliczenia:
Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli student:
• uzyska zaliczenie na minimum 60% z wszystkich testów i sprawdzianów,
• będzie obecny na wszystkich zajęciach (możliwa 1 nieobecność nieusprawiedliwiona) przygotowany i aktywny w dyskusji;
• wykona wszystkie zadania domowe (wszystkie są obowiązkowe).
Kryteria oceniania –
według parametrów dla nauczania języka obcego w ramach PNJ, na poziomie B2+
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA
bardzo dobry (bdb; 5,0):
Zaliczenie testu i innych prac średnio na co najmniej 89%. Bezdyskusyjna obecność i wysoka aktywność na zajęciach. Oddanie wszystkich zadań domowych w terminie. Zaangażowanie w zadania na zajęciach.
dobry plus (+db; 4,5):
Zaliczenie testów i innych prac średnio na co najmniej 85%. Bezdyskusyjna obecność i aktywność na zajęciach. Oddanie wszystkich zadań domowych w terminie. Zaangażowanie w zadania na zajęciach.
dobry (db; 4,0):
Zaliczenie testów i innych prac średnio na co najmniej 75%. Oddanie wszystkich zadań domowych w terminie. Zaangażowanie w zadania na zajęciach.
dostateczny plus (+dst; 3,5):
Zaliczenie testów i innych prac średnio na co najmniej 68%. Oddanie wszystkich zadań domowych w terminie. Akceptowalne zaangażowanie w zadania na zajęciach.
dostateczny (dst; 3,0):
Zaliczenie testów i innych prac średnio na co najmniej 60%. Słaba aktywność na zajęciach. Brak jakiegoś zadania domowego lub nieterminowość. 1 nieodrobione zajęcia.
niedostateczny (ndst; 2,0):
Niezaliczenie testów (poniżej 60%). Więcej niż 1 nieobecność nieusprawiedliwiona. Słaba aktywność na zajęciach. Brak jakiegoś zadania domowego lub nieterminowość. Nieodrobione zajęcia. Brak wszystkich prac do końca sesji zimowej. Plagiat.
Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach:
Zaświadczenie lekarskie usprawiedliwia nieobecność na zajęciach.
UWAGA: KONIEC SESJI ZIMOWEJ TO KONIEC CZASU DO ZALICZANIA PRZEDMIOTU.
Tryb podania do wiadomości wyników:
- pojedyncze oceny: wiadomość prywatna na czacie Teams;
- ocena semestralna: USOS, w ciągu 7 dni od ostatniego zaliczenia – ustnego i po uzyskaniu wszystkich ocen.
Literatura
1. Abry D., Chalaron M.-L. 2018. La grammaire des premiers temps B1-B2. Presses universitaires de Grenoble
2. Beaujeu C.-M., Carlier A., Mimran R., Torres M., Vrillaud-Meunier J. 1991. Grammaire. Cours de Civilisation française de la Sorbonne, Exercices Niveau supérieur II. Hachette.
3. Chovelon B., Barthe M. 2009. Expression et style. Ed. PUG.
4. Grégoire M., Kostucki A. 2012. Grammaire progressive du Francais. Niveau perfectionnement (à partir de B2). CLE International TABLEAU DES CONNECTEURS LOGIQUES p. 264-265
5. Morsel M.-H., Richou C., Descotes-Genon C. 2019. L’Exercisier B1-B2 + Corrigés. Presses universitaires de Grenoble. (chapitres : 22. La cause – la conséquence 23. Le but)
6. Ruquet M., Quoy-Bodin J.-L., Cayol M. 1998. Comment dire ? Raisonner à la française, 1 – Exercices : Cause, conséquence, but. Clé International. (semestre d'hiver)
W cyklu 2020/SZ:
1. Abry D., Chalaron M.-L. 2018. La grammaire des premiers temps B1-B2. Presses universitaires de Grenoble |
W cyklu 2021/SZ:
1. Abry D., Chalaron M.-L. 2018. La grammaire des premiers temps B1-B2. Presses universitaires de Grenoble |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
VALIDATION • 3 tests (reformulation de phrases, exercices d’écritures, choix de l’expression adéquate) |
W cyklu 2021/SZ:
VALIDATION • 3 tests (reformulation de phrases, exercices d’écritures, choix de l’expression adéquate) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: