Praktyczna nauka języka francuskiego. Mówienie, rozumienie 09-PNJFFRO-16
1/ praca na różnego rodzaju prostych, niedługich tekstach (argumentacyjnych, narracyjnych, reportażach, wywiadach) na temat: ekologia, praca we współczesnym świecie, edukacja, wypoczynek, nowe technologie, relacje międzyludzkie, która ma na celu umiejętność globalnego spojrzenia na tekst i umiejętności rozpoznania typu tekstu.
2/ pisanie sprawozdań, opinii bazujących na prezentowanych tekstach (ekologia, praca we współczesnym świecie, edukacja, wypoczynek, nowe technologie, relacje międzyludzkie)
3/ różnego rodzaju nagrania, tzw. odsłuchy na tematy nawiązujące do prezentowanych tekstów pisanych
tworzenie wypowiedzi ustnych w nawiązaniu do przedstawianych tekstów pisanych
4/ podstawowe zagadnienia fonetyczne: samogłoski języka francuskiego
5/ prezentacja zagadnień gramatycznych: rodzajniki, zaimki osobowe, przymiotniki i zaimki dzierżawcze, wskazujące i nieokreślone i względne
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ potrafi rozróżnić i nazwać różne typy tekstów (argumentacyjny, narracyjny), objaśnia specyfikę tekstów w dyskursie medialnym (np. reportaż, wywiad)
2/ rozumie i potrafi rozpoznać główne przesłanie zawarte w sformułowanych wprost tekstach argumentacyjnych i narracyjnych oraz zbierać informacje z różnych tekstów, w celu wykonania konkretnego zadania
3/ potrafi pisać krótkie sprawozdania i podawać własną opinię w formie liniowego ciągu prostych, pojedynczych stwierdzeń oraz szczegółowo opisy na tematy związane z własnymi zainteresowaniami
4/ rozumie główne wątki prostych nagrań na znane tematy lub tematy specjalistyczne, pod warunkiem znajomości tematu oraz jasnej struktury wypowiedzi
5/ potrafi się wyrażać w sposób zrozumiały, tworząc niedługie zdania tworzy wypowiedź ustną omawiając zagadnienia krótkiego tekstu pisanego lub ustnego zachowując oryginalne słownictwo i porządek logiczny
6/ potrafi rozróżnić i produkować nowe dźwięki
dość poprawnie używa wzorów strukturalnych i w znanych sobie kontekstach komunikuje się z dość dużą poprawnością gramatyczną
Kryteria oceniania
Student oceniany jest na podstawie prac kontrolnych pisemnych zgodnie z zakresem materiału leksykalnego i gramatycznego oraz kompetencji językowych wypracowywanych na zajęciach, bądź narzuconych przez wykładowcę do pracy indywidualnej. Wykładowca może ocenić studenta na podstawie jego wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć. W ciągu semestru maksymalna suma punktów otrzymanych za wszystkie prace powinna wynosić 60 ptk. Na koniec semestru przewiduje się pisemną pracę kontrolną za maksymalnie 40 pkt.
Bilans maksymalnej ilości punktów za prace kontrolne w całym semestrze wynosi 100 pkt.
Literatura
1. Corsain M., Grandet E., Parizet M. : Activites pour le Cadre commun – Niveau A2. Paris, Cle international, 2006.
2. Corsain M., Grandet E., Parizet M., Activités pour le Cadre commun – Niveau B1. Paris, Cle international, 2006.
3. Goliot Lété A., Leroy Miquel C., Vocabulaire progressif du français, niveau intermédiaire,
CLE international (2007),
4. Grégoire, M., Thiévenaz, O., Grammaire progressive du français, niveau avancé, éd. CLE International
5. Grevisse, M., Goosse, A. , La nouvelle grammaire française, De Boek, 3e éd., Bruxelles, 1995
6. Lainé E., Loiseau Y., Mérieux R., Latitude 2. Paris, Didier, 2009.
7. M. Barféty, P. Beaujoin : Expression orale – Niveau A1/A2. Paris, Clé international, 2006.
8. Poisson, S., Mimran, R. et Maheo-Le Coadic, M., Grammaire expliquée du français, niveau intermédiaire, CLE International, 2002
9. Poisson-Quinton S., Comprehension ecrite – Niveau 2. Paris, Cle international, 2005.
10. Weiss F., Jouer, communiquer, apprendre. Paris, Hachette, 1996
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: