Praktyczna nauka języka francuskiego 09-PNJF-ZU-ROM-14
Analiza wybranych tekstów pod względem komponentu gramatycznego, stylistycznego i semantycznego.
Doskonalenie umiejętności konstruowania komunikatów na odpowiednim poziomie biegłości językowej.
Analiza znaczeń struktur gramatycznych języka.
W cyklu 2022/SZ:
Analiza wybranych tekstów pod względem komponentu gramatycznego, stylistycznego i semantycznego. Doskonalenie umiejętności konstruowania komunikatów na odpowiednim poziomie biegłości językowej. Analiza znaczeń struktur gramatycznych języka. |
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Student
- bezbłędnie gramatycznie, z zastosowaniem trafnych struktur języka tworzy komunikaty na tematy z wybranych dziedzin,
- klarownie wyjaśnia i argumentuje, ma świadomość adekwatnego doboru środków językowych i posiada bardzo dobrą wiedzę na ich temat.
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu nastąpi po spełnieniu przez studenta następujących wymogów:
1.
Student zobowiązany jest do:
- uczęszczania na zajęcia (nieobecności - materiał powinien być nadrobiony przez studenta we własnym zakresie zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia).
- przygotowywania się do zajęć (lektura zadanych tekstów, wykonywanie zadań, ćwiczeń, tłumaczeń, ...),
- aktywności na zajęciach (wykonywanie zaproponowanych zadań na forum grupy).
2.
Student otrzymał:
a. pozytywną ocenę z pisemnego sprawdzianu na końcu I semestru,
b. pozytywne oceny z pisemnego i ustnego egzaminu na końcu II semestru.
Skala ocen:
0 – 59 pkt – ndst / 60 – 67 pkt – dst / 68 – 74 pkt – dst plus
75 – 83 pkt – db / 84 – 91 pkt – db plus / 91 - 100 pkt – bdb
Literatura
Dokumenty tekstowe z zakresu kultury ogólnej (wybór i udostępnianie studentom w trakcie semestru)
Grevisse, M., Goosse, A. , Le Bon Usage, De Boek/Duculot, 14e éd., Bruxelles, 2008
Lescure R., Chenard S., Dalf - 250 activités, niveau C1/C2, Cle international, 2007
Grégoire, M., Thiévenaz, O., Grammaire progressive du français, niveau avancé, éd. CLE International
W cyklu 2022/SZ:
Grevisse, M., Goosse, A. , Le Bon Usage, De Boek/Duculot, 14e éd., Bruxelles, 2008 Grégoire M., Kostucki A., Grammaire progressive du français. Perfectionnement. B2/C2, CLE International Delatour Y. (red.), Nouvelle Grammaire du Français. Cours de Civilisation Française de la Sorbonne. Kober-Kleiner, C., Parizet M.-L., Activités pour le Cadre européen commun de référence - niveau C1-C2, CLEKober-Kleiner, C., Parizet M.-L., Activités pour le Cadre européen commun de référence - niveau C1-C2, CLE Racine R., Schenker J.-C., Communication progressive du français. Perfectionnement. C1-C2, CLE International, 2018 Barfety M., Expression orale, niveau 4, CLE International, 2009 (źródła internetowe w razie potrzeby) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: