Praktyczna nauka języka duńskiego 09-PNJDUN-56
czytanie zawartych w podręcznikach (por. zalecana literatura) tekstów duńskich na poziomie B2+ wg ESOKJ
ćwiczenia w zakresie rozumienia oryginalnych tekstów (mówionych i pisanych) duńskich na poziomie B2+ wg ESOKJ
ćwiczenia w zakresie tworzenia dłuższych tekstów duńskich (mówionych i pisanych) na poziomie B2 wg ESOKJ oraz tekstów akademickich na poziomie B2 wg ESOKJ
prezentacja, utrwalanie i poszerzanie aktywnego zasobu słownictwa duńskiego do poziomu B2 wg ESOKJ
ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne do poziomu B2+ wg ESOKJ
prezentacja gramatyki języka duńskiego i ćwiczenia w zakresie jej praktycznej znajomości na poziomie B2 wg ESOKJ
ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania podczas niej różnych ról w ramach ćwiczeń komunikacyjnych
prezentacja poszerzonych wiadomości dotyczących kultury Danii i życia codziennego w tym kraju na podstawie materiałów zawartych w przerabianych podręcznikach
ćwiczenia z zakresu praktycznej znajomości języka duńskiego z wykorzystaniem zasobów internetowych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
rozumie duńskie teksty pisane i mówione na poziomie B2+ wg ESOKJ
potrafi poprawnie tworzyć dłuższe teksty pisane i mówione w języku duńskim na poziomie B2 wg ESOKJ oraz teksty akademickie na poziomie B2 wg ESOKJ
posiada aktywny zasób słownictwa duńskiego na poziomie B2 wg ESOKJ
posiada kompetencje komunikacyjne w języku duńskim na poziomie B2 wg ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego adekwatną do poziomu B2+ wg ESOKJ
potrafi korzystać ze słowników i innych pomocy leksykograficznych, a także innych źródeł wiedzy o języku duńskim w zakresie adekwatnym dla swoich kompetencji językowych, tj dla poziomu B2/B2+ wg ESOKJ
potrafi pracować w grupie oraz umiejętnie przyjmuje podczas niej różne zadania w zakresie objętym modułem 09-PNJDUN-56
posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą kultury Danii i życia codziennego w tym kraju
potrafi samodzielnie pracować i uczyć się z wykorzystaniem zasobów internetowych w zakresie adekwatnym do swoich kompetencji językowych, tj na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ
Kryteria oceniania
Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: omówienie prac pisemnych (indywidualnie bądź na forum grupy)
P: test leksykalno- gramatyczny
Ćwiczenia w zakresie tworzenia tekstów ustnych i pisemnych oraz tekstów akademickich F: omówienie wyników ćwiczeń i napisanych wypracowań
Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: omawianie wyników ćwiczeń
P: test leksykalny
Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu F: omawianie wyników ćwiczeń
P: test leksykalny, gramatyczny i na rozumienie ze słuchu
Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń,
P: test gramatyczny
Ćwiczenia językowe z użyciem słowników oraz innych źródeł wiedzy o języku duńskim F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń,
ćwiczenia językowe w grupach F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń,
Ćwiczenia jęykowe z wykorzystaniem zasobów internetowych i podręczników F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń,
Ćwiczenia językowe z użyciem słowników oraz innych źródeł wiedzy o języku duńskim (w tym internetowych) F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń,
4. Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Hansen, Erik (2005). Dæmonernes port. København: Reitzels Forlag
Reinecker, Lotte & Peter Stray Jørgensen (2005). Den gode opgave. København: Samfundslitteratur
Wandahl, Kirsten (2003). Skriv på dansk. København: Alfabeta
Øckenholt, Michael (2000). Dansk er ikke så svært. København: Gyldendal
Øckenholt, Michael (2000). Dansk er lidt svært. København: Gyldendal
Materiały prasowe (prasa, radio, telewizja duńska), m.in. z portalu www.dr.dk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: