Praktyczna nauka języka duńskiego 09-PNJDUN-46
czytanie duńskich tekstów literackich i zawartych w podręcznikach (por. zalecana literatura) tekstów duńskich na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
ćwiczenia w zakresie rozumienia oryginalnych tekstów (mówionych i pisanych) duńskich na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
ćwiczenia w zakresie tworzenia krótkich tekstów duńskich (mówionych i pisanych) na poziomie B1+ wg ESOKJ
prezentacja, utrwalanie i poszerzanie aktywnego zasobu słownictwa duńskiego do poziomu B1+ wg ESOKJ
ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne do poziomu B1+ wg ESOKJ
prezentacja gramatyki języka duńskiego (morfologia, składnia) i ćwiczenia w zakresie jej praktycznej znajomości na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania podczas niej różnych ról w ramach ćwiczeń komunikacyjnych
prezentacja poszerzonych wiadomości dotyczących kultury Danii i życia codziennego w tym kraju na podstawie materiałów zawartych w przerabianych podręcznikach
ćwiczenia z zakresu praktycznej znajomości języka duńskiego z wykorzystaniem zasobów internetowych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
rozumie duńskie teksty pisane i mówione na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
potrafi poprawnie tworzyć krótkie teksty pisane i mówione w języku duńskim na poziomie B1+ wg ESOKJ
posiada aktywny zasób słownictwa duńskiego na poziomie B1+ wg ESOKJ
posiada kompetencje komunikacyjne w języku duńskim na poziomie B1+ wg ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego (morfologia, składnia), adekwatną do poziomu B1+/B2 wg ESOKJ
potrafi korzystać ze słowników jednojęzycznych i innych pomocy leksykograficznych, a także innych źródeł wiedzy o języku duńskim, w zakresie adekwatnym do swoich kompencji językowych na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
potrafi pracować w grupie oraz umiejętnie przyjmuje podczas niej różne zadania w zakresie objętm modułem 09-PNJDUN-46
posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą kultury Danii i życia codziennego w tym kraju
potrafi samodzielnie pracować i uczyć się z wykorzystaniem materiałów wskazanych i znalezionych samodzielnie, w tym materiałów internetowych, w zakresie swoich kompetencji językowych na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
Kryteria oceniania
omówienie wyników ćwiczeń (indywidualnie bądź na forum grupy
omówienie wyników ćwiczeń i napisanych wypracowań
P: egzamin pisemny i ustny
4. Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Hansen, Erik (2005). Dæmonernes port. København: Reitzels Forlag
Kledal, Ann & Barbara Fischer-Hansen (1999). Arbejdshæfte til basisgramatikken. Parat start 1. København: Special-pædagogisk forlag.
Kledal, Ann & Barbara Fischer-Hansen (1999). Arbejdshæfte til basisgramatikken. Parat start 2. København: Special-pædagogisk forlag.
Kledal, Ann & Barbara Fischer-Hansen (1999). Arbejdshæfte til basisgramatikken. Parat start 3. København: Special-pædagogisk forlag.
Langgard, Birte (2004). Ordet er frit. København: Gyldendal
Langgard, Birte (2009). Danske stemmer. København: Gyldendal
Wandahl, Kirsten (2003). Skriv på dansk. København: Alfabeta
Øckenholt, Michael (2000). Dansk er ikke så svært. København: Gyldendal
Materiały prasowe (prasa, radio, telewizja duńska), m.in. z portalu www.dr.dk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: