Praktyczna nauka języka chińskiego - kompozycja tekstu 09-PNJChKT-M-34
Zakres poszczególnych bloków tematycznych:
Pamiętnik z podróży (krajobraz, historyczne miejsce, doświadczenie z podróży zagranicznej)
Opis (moje zwierzę lub roślina, bursztyn?, moja szkoła)
Historia prawdziwa lub zmyślona (moja praca, historia z przyjacielem, nauka chińskiego, nauka samodzielności)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
umiejętność pisania tekstów narracyjnych na tematy społeczne, polityczne, kulturalne, sportowe (powyżej 800 znaków)
umiejętność pisemnego wyrażania swoich opinii (powyżej 800 znaków)
umiejętność argumentowania (powyżej 800 znaków)
umiejętność tworzenia poprawnych stylistycznie i gramatycznie tekstów
Kryteria oceniania
zawartość merytoryczna prac pisemnych;
poprawność gramatyczna prac pisemnych;
stylistyka;
poprawność znaków;
aktywność w czasie zajęć;
Skala ocen:
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Li, Zengji. Hanyu gaoji xiezuo jiaocheng. T.2. Beijing Daxue Chubanshe: Beijing.
Liu Chaoying, Qingtao Long (red.). Hanyu kouyu sucheng. Beijing Yuyan Chubanshe: Beijing.
Ma Jianfei, Ziai Zhu (red.). Sucheng qianghua jiaocheng. Beijing Yuyan Chubanshe: Beijing.
Xiang Shijie Shuoming Zhongguo. Xin Shijie Chubanshe.
Xinhua Yanyu Cidian. Chengyu Zidian. Shangwu Yinshuguan Cishu Yanjiu Zhongxin Bian
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: