Praktyczna nauka języka angielskiego (Integrated Skills) 09-PNJAge-26
Słownictwo związane z blokami tematycznymi: Rodzina i osobowość; czasownik posiłkowy "have", Praca i sukces; spójniki, Nauka języków obcych; zaimki, Wspomnienia z dzieciństwa; czasy oraz formy wyrażające przeszłość, Czasowniki modalne oraz określenia wyrażające przypuszczenie, Książki i filmy
Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych
Czytanie i analizowanie krótkich autentycznych tekstów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych
Ekspozycja na różnorodne anglojęzyczne multimedialne materiały audiowizualne
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /tka:
- potrafi prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym.
- potrafi formułować przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne na tematy ogólne.
- czyta ze zrozumieniem krótkie autentyczne teksty o tematyce ogólnej.
Kryteria oceniania
Egzamin z praktycznej znajomości języka angielskiego po dwóch semestrach nauki, składający się z części pisemnej - esej i test gramatyczno-leksykalny oraz części ustnej - rozmowa z komisją egzaminacyjną na zadany temat. Wiedza i umiejętności rozwijane w ramach komponentu “General English” oceniane są w szczególności poprzez zadania testujące znajomość słownictwa oraz w trakcie egzaminu ustnego (tematy rozmowy przed komisją oparte są materiałach omawianych w czasie kursu).
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Końcowa ocena z egzaminu obliczana jest według następującej skali:
bardzo dobry (bdb; 5,0): przynajmniej 92%
dobry plus (+db; 4,5): przynajmniej 84%, mniej niż 92%
dobry (db; 4,0): przynajmniej 76%, mnie niż 84%
dostateczny plus (+dst; 3,5): przynajmniej 68%, mniej niż 76%
dostateczny (dst; 3,0): przynajmniej 60%, mniej niż 68%
niedostateczny (ndst; 2,0): poniżej 60%
Literatura
Clare, Antonia and JJ Wilson. 2016. SpeakOut Advanced. Harlow: Pearson Education
Limited.
Clare Antonia, JJ Wilson and Lindsay White. 2016. SpeakOut Advanced Workbook
(MyEnglishLab). Harlow: Pearson Education Limited.
Latham-Koenig, Ch. – C. Oxenden – J. Lambert. 2015. English File Advanced 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press (Student’s Book with DVD-ROM, Workbook, and Teacher’s Book)
Sim, D.D. and B. Laufer-Dvorkin. 1984. Vocabulary Development. Collins ELT.
Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Heinemann.
McCarthy, M. and F. O’Dell. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge University Press.
McCarthy, M. and F. O’Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.
Maurer, J. 2000. Focus on Grammar. Advanced. Pearsons ESL
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: