Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane 09-PNJAaj-18sz-46
Stereotypy narodowe.
Humor.
Organizacje charytatywne.
Przestępczość i wymiar sprawiedliwości.
Media.
Rytuały przejścia.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi :
Rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego prezentowane w mediach
Czyta ze zrozumieniem , analizuje i ustosunkowuje się do tekstów autentycznych
Potrafi przygotować prezentację ustną na zadany temat
Pisze dłuższe teksty
Prezentuje swoje stanowisko w dyskusji na forum grupy- potrafi wziąć udział w debacie
Komentuje zdania i opinie innych
Interesuje się najnowszymi trendami w kulturze krajów anglosaskich
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania.
Egzamin ustny.
Kolokwium pisemne.
Test.
Esej.
Raport.
Prezentacja multimedialna.
Egzamin praktyczny(obserwacja wykonawstwa).
Portfolio.
Ocena formująca
a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury c) samodzielna praca z odsłuchem d) napisanie esejów d) aktywność na zajęciach e) zaliczenie na min 60 % kolokwiów leksykalnych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest spełnienie wszystkich kryteriów
Ocena podsumowująca
5. – znakomite posługiwanie się językiem/ student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji, wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym jest prawie bezbłędna, udzielane odpowiedzi są odpowiednie do sytuacji zarówno jeśli chodzi o znajomość tematyki jak i zasad dyskursu/ , znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobre posługiwanie się językiem / student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji chociaż zdarzają się niewielkie uchybienia , wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym bardzo dobra , bez wyraźnych naleciałości z języka ojczystego/, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobre posługiwanie się językiem/ student używa odpowiednich struktur gramatycznych jak i słownictwa chociaż unika skomplikowanych struktur, wymowa z nieznacznym uchybieniami , które nie zakłócają komunikacji, udzielane odpowiedzi są odpowiednie, ale brakuje im dłuższego rozwinięcia/ dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 - zadowalające posługiwanie się językiem/ student w dużej mierze używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na przekaz treści, wymowa jest w miarę poprawna, chociaż u słuchacza wywołuje dyskomfort spowodowany nieznajomością poszczególnych dźwięków oraz intonacji, udziela niepełnych wypowiedzi/, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji
3.0 – zadowalające posługiwanie się językiem/ student w używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na dostateczny przekaz treści, wymowa nosi znamiona interferencji z języka ojczystego , udzielane odpowiedzi są często fragmentaryczne i wymagają dodatkowych pytań ze strony egzaminatora/ , zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację
2.0 – niezadowalające posługiwanie się językiem/ zakres struktur gramatycznych jak i słownictwa jest bardzo ograniczony, treść nie jest przekazana , odpowiedzi są szczątkowe lub w ogóle ich brak,
wymowa jest często niezrozumiała/, niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne .
społeczne
Literatura
Artykuły z prasy angielskiej (The Times, The Independent, The Economist), audycje radiowe BBC
Fragmenty filmów współczesnych reżyserów brytyjskich
Książki autorów angielskiego obszaru językowego wybrane przez studentów
Fox, K. Watching the English . London: Hodder
Cooper, J. Class. London: Corgi
Jones, L. Progress to Proficiency. Cambridge University Press: Cambridge
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: