Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane 09-PNJAaj-18-ILS-56
Treści dla przedmiotu w semestrze zimowym:
Medycyna alternatywna
Sekrety mózgu
Żądze i obsesje w czasach współczesnych
Społeczeństwo i polityka
Zagrożenia i blaski XXI wieku
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
potrafi swobodnie wypowiadać się w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe
operuje odpowiednim zestawem środków leksykalnych i dyskursywnych dla wyrażania własnych opinii i komentowania poglądów innych osób
potrafi umiejętnie wykorzystywać odpowiednie strategie komunikacyjne właściwe danemu typowi dyskursu
potrafi skutecznie uczestniczyć w dyskusji akademickiej
posiada umiejętność pracy zespołowej i skutecznej komunikacji w grupie
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
Aby zaliczyć kurs Praktyczna nauka języka angielskiego należy zdać dwa kolokwia pisemne z zakresu omawianego na zajęciach słownictwa. W uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest również ustne zaliczanie komponentu leksykalnego. Ponadto student musi przedstawić wypowiedź monologową na jeden z tematów powiązanych z treściami programowymi dla przedmiotu. Wypowiedzi oceniane są w sposób następujący:
Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. brak zgody podmiotu z orzeczeniem, nieprawidłowe użycie czasów, brak przedimków, złe formy czasowników, wymowa utrudniająca zrozumienie wypowiedzi.
Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. opanowanie niektórych form użycia czasów gramatycznych ze sporadycznymi błędami( Present Simple, Simple Past), budowanie poprawnych zdań prostych.
Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np., sprawne posługiwanie się czasami gramatycznymi (Present Simple, Present Continuous, Simple Past), budowanie zdań złożonych z drobnymi uchybieniami.
Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. opanowane użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect, poprawne formy czasownikowe, użycie przedimka ze sporadycznymi uchybieniami, poprawne używanie zdań prostych i złożonych (np. okolicznikowych czasu oraz poprawne stosowanie mowy zależnej)
Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. poprawne użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect i Past Perfect, poprawne konstrukcje zdań podstawowych i złożonych, w tym stosowanie np. inwersji, stosowanie konstrukcji idiomatycznych, bogate słownictwo oraz poprawna wymowa.
Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru; Np. opanowanie poprawnego użycia czasów gramatycznych, użycie poprawnych zdań prostych i złożonych, język wypowiedzi idiomatyczny w sferze leksykalne i konstrukcji zdaniowych, poprawne użycie przedimków, bardzo bogate słownictwo zawierające rzadziej używaną leksykę (np. poza użyciem not important stosowanie synonimów trivial, unimportant, insignificant, trifling), poprawne stosowanie inwersji oraz trybu przypuszczającego (Subjunctive Mood), stosowanie czasowników frazowych (phrasal verbs), poprawne użycie mieszanego okresu warunkowego.
Literatura
- Teksty autentyczne w języku angielskim – prasa, audycje radiowe i telewizyjne.
- Capel, A.. & W. Sharp 2005. Objective Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press.
- Gude, K. & M. Duckworth 2003. Proficiency Masterclass. Oxford: Oxford University Press.
- Jones, L. 2005. New Progress to Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press.
- Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Oxford: Heinemann.
- Watcyn-Jones, P. 1999. Test Your Vocabulary 5. Oxford: Oxford University Press.
- Wellman, G. 1996. The Heinemann English Wordbuilder. Oxford: Heinemann.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: