Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane 09-PNJASZ-LK-26
Styl życia
Przestrzeń prywatna a przestrzeń publiczna
Społeczeństwo konsumpcyjne
Relacje międzyludzkie
Zderzenia kultur
Dyskryminacja
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego prezentowane w mediach
Czyta ze zrozumieniem , analizuje i ustosunkowuje się do tekstów autentycznych
Potrafi przygotować prezentację ustną na zadany temat
Pisze dłuższe teksty
Prezentuje swoje stanowisko w dyskusji na forum grupy- potrafi wziąć udział w debacie
Komentuje zdania i opinie innych
Interesuje się najnowszymi trendami w kulturze krajów anglosaskich
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć formy sprawdzania wiedzy w trybie stacjonarnym. Będą one podstawą wyliczenia oceny na podstawie średniej ważonej. Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy).
Ocena formująca
a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) samodzielna praca z odsłuchem, d) napisanie esejów, d) aktywność na zajęciach, e) zaliczenie na min 60 % kolokwiów leksykalnych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest spełnienie wszystkich kryteriów
Ocena podsumowująca
5. – znakomite posługiwanie się językiem/ student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji, wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym jest prawie bezbłędna, udzielane odpowiedzi są odpowiednie do sytuacji zarówno jeśli chodzi o znajomość tematyki jak i zasad dyskursu/znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobre posługiwanie się językiem / student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji chociaż zdarzają się niewielkie uchybienia , wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym bardzo dobra , bez wyraźnych naleciałości z języka ojczystego/, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobre posługiwanie się językiem/ student używa odpowiednich struktur gramatycznych jak i słownictwa chociaż unika skomplikowanych struktur, wymowa z nieznacznymi uchybieniami , które nie zakłócają komunikacji, udzielane odpowiedzi są odpowiednie, ale brakuje im dłuższego rozwinięcia/ dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 - zadowalające posługiwanie się językiem/ student w dużej mierze używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na przekaz treści, wymowa jest w miarę poprawna, chociaż u słuchacza wywołuje dyskomfort spowodowany nieznajomością poszczególnych dźwięków oraz intonacji, udziela niepełnych wypowiedzi/, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji
3.0 – zadowalające posługiwanie się językiem/ student w używa w miarę poprawnych struktur
gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na dostateczny przekaz treści, wymowa nosi znamiona interferencji z języka ojczystego , udzielane odpowiedzi są często fragmentaryczne i wymagają dodatkowych pytań ze strony egzaminatora/zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację
2.0 – niezadowalające posługiwanie się językiem/ zakres struktur gramatycznych jak i słownictwa jest bardzo ograniczony, treść nie jest przekazana , odpowiedzi są szczątkowe lub w ogóle ich brak, wymowa jest często niezrozumiała/niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ Artykuły z prasy anglojęzycznej
‒ Audycje radiowe BBC
‒ Jones,L., Progress to Proficiency
‒ Fox,K., Watching the Englis
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: