Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane 09-PNJASZ-LK-16
Zwierzęta
Jedzenie
Sport
Zdrowie
Turystyka
Ekologia
Historia a historie
Święta i zwyczaje
Kosmos
Odkrycia
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Rozumie główne zagadnienia przedstawiane audycjach radiowych, telewizyjnych i w filmach obcojęzycznych
Czyta ze zrozumieniem teksty na poziomie B2
Prezentuje swoje stanowisko
Komentuje zdania i opinie innych
Pisze krótkie komentarze/ akapity
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5. – znakomite posługiwanie się językiem/ student używa zróżnicowanych struktur
gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji, wymowa na poziomie
poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym jest prawie bezbłędna, udzielane
odpowiedzi są odpowiednie do sytuacji zarówno jeśli chodzi o znajomość tematyki jak i
zasad dyskursu/ , znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobre posługiwanie się językiem / student używa zróżnicowanych struktur
gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji chociaż zdarzają się
niewielkie uchybienia , wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i
prozodycznym bardzo dobra , bez wyraźnych naleciałości z języka ojczystego/, bardzo
dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobre posługiwanie się językiem/ student używa odpowiednich struktur gramatycznych
jak i słownictwa chociaż unika skomplikowanych struktur, wymowa z nieznacznymi
uchybieniami , które nie zakłócają komunikacji, udzielane odpowiedzi są odpowiednie,
ale brakuje im dłuższego rozwinięcia/ dobre umiejętności i kompetencje personalne i
społeczne
3.5 - zadawalające posługiwanie się językiem/ student w dużej mierze używa w miarę
poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na przekaz treści ,
wymowa jest w miarę poprawna, chociaż u słuchacza wywołuje dyskomfort
spowodowany nieznajomością poszczególnych dźwięków oraz intonacji, udziela
niepełnych wypowiedzi/, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i
społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji
3.0 – zadawalające posługiwanie się językiem/ student w używa w miarę poprawnych struktur
gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na dostateczny przekaz treści, wymowa
nosi znamiona interferencji z języka ojczystego , udzielane odpowiedzi są często
fragmentaryczne i wymagają dodatkowych pytań ze strony egzaminatora/ , zadawalające
umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami
utrudniające komunikację
2.0 – niezadowalające posługiwanie się językiem/ zakres struktur gramatycznych jak i słownictwa jest bardzo ograniczony, treść nie jest przekazana , odpowiedzi są szczątkowe lub w ogóle ich brak, wymowa jest często niezrozumiała, niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest
a) przygotowanie do zajęć,
b) znajomość wyznaczonej literatury,
c) samodzielna praca z odsłuchem,
d) napisanie akapitów,
d) aktywność na zajęciach,
e) zaliczenie na min 60 % kolokwiów leksykalnych.
Skala ocen w przypadku punktowego oceniania (kolokwia leksykalne oraz inne testy, np. czytanie ze zrozumieniem )
0-59,9% - ocena niedostateczna
60-67,9% - ocena dostateczna
68-75,9% - ocena dostateczna plus
76-83,9% - ocena dobra
84 -91,9% - ocena dobra plus
92-100% - ocena bardzo dobra
Literatura
1. Cotton David, David Falvey i Simon Kent. 2008. Language leader. Harlow, Longman Pearson
2. Roberts, Rachel, Clare, Antonia, JJ Wilson. 2011. New Total English. Harlow, Pearson Longman.
3. artykuły z prasy angielskiej i amerykańskiej, inne teksty autentyczne, audycje radiowe, fragmenty filmów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: