Praktyczna nauka języka arabskiego 09-PNJARM-44
Opis treści kształcenia
- Analiza i praktyka językowa – prasa, artykuły tematyka- polityka, sławne postacie we współczesnym świecie arabskim (pisarze, aktorzy, piosenkarze, artyści) , odkrycia i zjawiska naukowe. Poziom C1-C2
- Samodzielna praca pisemna – tłumaczenie tekstu naukowego z zakresu nauk humanistycznych
- Prezentacja pisemna – na podstawie obejrzanego filmu naukowego w języku arabskim
- Odsłuchanie nagrań konwersacji, dyskusji w języku arabskim na poziomie zaawansowanym - analiza przeprowadzonej konwersacji (praca zespołowa)
- Prezentacja ustna w języku arabskim - na podstawie obejrzanego reportażu w języku literackim lub mieszanym z elementami dialektu , tematy społeczno-kulturalne
- Przeprowadzenie samodzielnych seminariów o zróżnicowanej tematyce
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- biegle wypowiadać się i pisać pod względem gramatycznym, językowym i posiada chęć podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
- wyjaśnić i odróżnić odpowiedzialności za podejmowane inicjatywy badań obserwacji stosowanego języka w różnych dziedzinach (zróżnicowania- klasycznego języka i dialektów języka arabskiego)
- przygotować i przedstawić prezentację o tematyce naukowej, społecznej, kulturowej
- zrozumieć potrzebę praktyki językowej w swojej i pokrewnych specjalnościach
- Samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działanie zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą
Kryteria oceniania
aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, egzamin zaliczeniowy ustny i pisemny
Skala ocen:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Kryteria punktacji:
ocena bardzo dobra - od 90 %
ocena dobra + - od 83 %
ocena dobra - od 75%
ocena dostateczna + - od 68 %
ocena dostateczna - od 60%
ocena niedostateczna - poniżej 60%
Liczba nieobecności nieusprawiedliwionych nie powinna przekraczać dwóch zajęć.
Literatura
Zalecana Literatura:
Umar Wasfi 'Uqayli, Bi'at al-a'mal wa al-idara al-mu'asira, Amman 2016.
Tariq Sharif Yunus, Mu'jam Mustalahat al-'Ulum al-Idariyya wa al-Muhasabiyya wa al-Internat, Amman 2005.
Dickins, James, Janet Watson, Standard Arabic. An Advanced Course, Cambridge University Press 1999.
Hadjadji, Hamdane, Haouaria Kadra, L'Arabe Moderne par les textes littaraires, Albouraq, Beyrouth 2007.
Hamodi-Owczarczak, Sylwia, Filip Jakubowski, Maciej Klimiuk, Adrianna Maśko, Marta Piątak, Łukasz Piąta, Współczesne społeczeństwo arabskie. Teksty i ćwiczenia, Katedra Studiów Azjatyckich, Poznań 2015.
Źródła internetowe:
http://www.aljazeera.net/portal
www.alarabiya.net
http://learning.aljazeera.net/arabic
http://www.bbc.co.uk/arabic/
http://arabic.rt.com
http://mowdoo3.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: