Praktyczna nauka języka arabskiego 09-PNJARM-24
Lektura tekstów w standardowym języku arabskim o różnorodnej tematyce (na poziome C1)
Prace pisemne
Prezentacja ustna w języku arabskim.
Ćwiczenia z odsłuchu nagranych tekstów
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- pisać poprawnie pod względem gramatycznym i językowym, posiada umiejętności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
- Formułować dobrze zbudowane wypowiedzi w szerokim zakresie tematów i automatycznie rozróżnia klasyczny język arabski od form dialektalnych (rozróżnienie)
-zreferować i przedstawić prezentację na podstawie obejrzanego filmu, programu, reportażu naukowo-kulturowego w języku arabskim (praca samodzielna)
- samodzielnie rozwijać i doskonalić własne umiejętności językowych
- samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje namiętności badawcze oraz - podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania swej świadomości językowej
- swobodnie rozmawiać na tematy polityczne, medyczne, ekonomiczne
Kryteria oceniania
aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, egzamin ustny i pisemny
Skala ocen:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Kryteria punktacji:
ocena bardzo dobra - od 90 %
ocena dobra + - od 83 %
ocena dobra - od 75%
ocena dostateczna + - od 68 %
ocena dostateczna - od 60%
ocena niedostateczna - poniżej 60%
Liczba nieobecności nieusprawiedliwionych nie powinna przekraczać dwóch zajęć.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Treść wiadomości
Brustad, Kristin, Mahmoud Al-Batal, Abbas Al-Tonsi. 2007. Al-Kitāb fī Ta‘allum al-‘Arabiyya with DVD and MP3. A Textbook for Arabic. Part Three. Washington: Georgetown University Press.
Dickins, James, Janet C.E. Watson. 2009. Standard Arabic. An Advanced Course. Cambridge: Cambridge University Press.
Hamodi-Owczarczak, Sylwia i inni. 2015. Al-Muǧtama‘ al-‘arabī al-mu‘āṣir. Nuṣūṣ wa tamrīnāt. Poznań: Katedra Studiów Azjatyckich.
Husni, Ronak, Daniel L. Newman. 2008. Modern Arabic Short Stories. A Bilingual Reader. London: Saqi Books.
Teksty medialne i kulturalne z arabskich gazet, czasopism i portali internetowych, np. „Aš-Šarq al-Awsaṭ”, „Al-Ǧazīra”, „Al-‘Arabī”.
Źródła internetowe:
http://www.aljazeera.net/portal
www.alarabiya.net
http://learning.aljazeera.net/arabic
http://www.bbc.co.uk/arabic/
http://arabic.rt.com
http://mowdoo3.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: