Praktyczna nauka języka angielskiego – gramatyka 09-PNJAG-LK-12
Treści kształcenia:
Czasy teraźniejsze i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Czasy przeszłe i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Czasy przyszłe i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Czasy perfect i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Relacje między poszczególnymi czasami
Strona bierna i konstrukcje pochodne
Okresy warunkowe
Tryb przypuszczający
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
ma uporządkowaną i zaawansowaną wiedzę na temat praktycznej gramatyki języka angielskiego i rozpoznaje możliwości i ograniczeń wynikających z uzyskanej kompetencji
rozumie i stosuje zasady poprawności w języku angielskim z uwzględnieniem zaawansowanych różnic w gramatyce języka mówionego (w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego)
potrafi krytycznie oceniać poprawność językową i poprawiać błędy w cudzych i własnych wypowiedziach pisemnych i ustnych
umie samodzielnie i w innowacyjny sposób planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji
planuje i organizuje pracę indywidualną oraz w zespole
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć testy i kartkówki pisemne sprawdzające wiedzę i umiejętność zastosowania w praktyce omówionych zagadnień z gramatyki języka angielskiego. Testy będą podstawą wyliczenia oceny na podstawie średniej ważonej. Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy).
Do oceniania ćwiczeń, kartkówek, testów, kolokwium mogących być przeliczonych na wartości wyrażone w liczbach będzie stosowana następująca skala:
0-59,9% - ocena niedostateczna
60-67,9% - ocena dostateczna
68-75,9% - ocena dostateczna plus
76-83,9% - ocena dobra
84 -91,9% - ocena dobra plus
92-100% - ocena bardzo dobra
W przypadkach oceniania bogactwa językowego, logiki i spójności tekstu, poprawności gramatycznej skala wynosi:
Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadawalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem, znakomite umiejętności językowe, w wyniku czego rozmówca/odbiorca wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie ma komfort jej odbioru;
Literatura
1. Foley, M; Hall, D. 2012. MyGrammarLab. Advanced C1/C2. Harlow: Pearson
2. Evans, V. 2003. CPE Use of English 1. Blackpill: Express Publishing
3. Mańczak-Wohlfeld, E, Niżegorodcew, A., Willim, E. A practical grammar of English. Warszawa: PWN.
4. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press
5. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 1. Oxford: Oxford University Press
6. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press
7. Vince, M. 2003. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann
8. Vince, M., Sunderland, P. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann
9. Gethin, H. 1990. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Collins ELT
10. Swan, M.2002. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: