Praktyczna nauka języka angielskiego 09-PNJA-ROS-ZL-26
Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, hobby, sport, informacje o sobie, wygląd i cechy charakteru, ubrania, części ciała, przyroda, ochrona środowiska, ekologia, kultura, zwyczaje, historia krajów anglosaskich i kraju studiowanego języka, mass media i ich rola, reklama, polityka, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie, życie w mieście i na wsi, rodzaje gospodarstw domowych, wyposażenie, zdrowie, odżywianie się, diety, choroby, ich przyczyny i objawy, leczenie, sławni ludzie, sławne miejsca ich historia i wygląd, przestępstwa, zapobieganie, skutki, kary, problemy społeczne – bezrobocie, bezdomność, uzależnienia, podróżowanie, środki transportu, załatwianie spraw w urzędach, banku, hotelu, phrasal verbs, kolokacje, słowotwórstwo
Gramatyka: czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, rodzaje zdań, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, przedimki, przyimki, określniki, zaimki, czasowniki modalne, strona bierna, okresy warunkowe, życzenia, przedrostki, przyrostki, negocjacje, zdania wyrażające zgodę, zdania typu cel-rezultat, słowotwórstwo, transformacje zdań
Pisanie: listy formalne i nieformalne, raporty, aplikacje, rozprawki typu za i przeciw, wyrażanie opinii, recenzje
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Słuchanie: student rozumie dobrze treść filmów dokumentalnych, popularno-naukowych, audycji radiowych, telewizyjnych; bardzo dobrze wszelkie wypowiedzi wykładowcy i innych studentów w grupie; na podstawie wysłuchanych nagrań potrafi wykonać testy (np. wielorakiego wyboru, kończenie zdań, przypisywanie zdań konkretnym rozmówcom), potrafi robić notatki z odsłuchu
Czytanie: student rozumie czytane artykuły na tematy codzienne, dot. wydarzeń politycznych i kulturalnych, literaturę współczesną
Mówienie: student potrafi jasno formułować swoje stanowisko na różne tematy (codzienne, polityczne, kulturalne), omówić swoje zainteresowania, brać udział w dyskusjach; student potrafi odpowiednio zareagować w różnych sytuacjach, np. pozytywnie, negatywnie, zasugerować coś, odmówić, zaaprobować, wyrazić skargę, zarekomendować, przeprosić, współczuć, podziękować, poprosić o opinię, pogratulować, mówić o swoich uczuciach, przyjmować i odrzucać propozycje, dawać rady, pocieszać
Pisanie: student potrafi napisać list formalny i nieformalny, esej za i przeciw, wyrażający własną opinię, zażalenie, raport
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
- testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.
- zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach.
Zwolnienia z uczestnictwa w zajęciach:
A) Student posiada jeden z niżej wymienionych certyfikatów:
CAE, CPE (FCE nie zwalnia z lektoratu!!!)
TOEFL (poziom C1=110pkt.)
TOEIC (880pkt.)
TOLES (HIGHER i ADVANCED)
ILEC
LCCI (poziom 3 i 4, czyli Advanced i Proficiency)
BEC HIGHER
TELC (poziom C1 i C2)
IELTS (6,5-7,0 pkt.)
PEARSON LONGMAN (poziom 4 i 5)
oraz
certyfikat międzynarodowej matury
- wówczas jest on zwolniony z uczestnictwa w zajęciach, pod warunkiem opracowania i zrelacjonowania 30 stron tekstu A4 o dowolnej tematyce.
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie ćwiczeń oraz w domu
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu testu pisemnego.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Podręcznik na poziomie B2
Artykuły z czasopism, gazet i internetu na zadane tematy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: