Praktyczna nauka języka angielskiego 09-PNJA-ILS-46
Treści programowe : Media
Zderzenia kultur
Rytuały przejścia
Przestępczość i wymiar sprawiedliwości
Moralność i etyka w życiu publicznym
Ćwiczenia z praktycznego użycia języka :rejestr i styl, efektywny dobór słownictwa, podstawowe zasady interpunkcji
Pisanie i poprawianie krótkich streszczeń tekstów o tematyce ogólnej
Planowanie i sporządzanie konspektu eseju ekspozycyjnego jak i argumentującego
Wyszukiwanie, ocena krytyczna, streszczanie i parafrazowanie informacji z dłuższego tekstu źródłowego pod kątem złożonej tezy
Pisanie pełnego eseju ekspozycyjnego jak i argumentacyjnego w oparciu o modele organizacyjne
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student :
Rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego prezentowane w mediach
Czyta ze zrozumieniem , analizuje i ustosunkowuje się do tekstów autentycznych
Potrafi przygotować prezentację ustną na zadany temat
Pisze dłuższe teksty
Prezentuje swoje stanowisko w dyskusji na forum grupy- potrafi wziąć udział w debacie
Komentuje zdania i opinie innych
Interesuje się najnowszymi trendami w kulturze krajów anglosaskich
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Egzamin ustny.
Kolokwium pisemne.
Test.
Esej.
Raport.
Prezentacja multimedialna.
Egzamin praktyczny(obserwacja wykonawstwa).
Portfolio.
Ocena formująca
a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury c) samodzielna praca z odsłuchem d) napisanie esejów d) aktywność na zajęciach e) zaliczenie na min 60 % kolokwiów leksykalnych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest spełnienie wszystkich kryteriów
Ocena podsumowująca:
5. – znakomite posługiwanie się językiem/ student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji, wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym jest prawie bezbłędna, odpowiedzi są odpowiednie do sytuacji zarówno jeśli chodzi o znajomość tematyki jak i zasad dyskursu/ , znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobre posługiwanie się językiem / student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji chociaż zdarzają się niewielkie uchybienia , wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym bardzo dobra , bez wyraźnych naleciałości z języka ojczystego/, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobre posługiwanie się językiem/ student używa odpowiednich struktur gramatycznych jak i słownictwa chociaż unika skomplikowanych struktur, wymowa z nieznacznymi uchybieniami , które nie zakłócają komunikacji, udzielane odpowiedzi są odpowiednie,ale brakuje im dłuższego rozwinięcia/ dobre umiejętności i kompetencje personalne społeczne
3.5 - zadowalające posługiwanie się językiem/ student w dużej mierze używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na przekaz treści ,wymowa jest w miarę poprawna, chociaż u słuchacza wywołuje dyskomfort spowodowany nieznajomością poszczególnych dźwięków oraz intonacji, udziela niepełnych wypowiedzi/, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji
3.0 – zadowalające posługiwanie się językiem/ student w używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na dostateczny przekaz treści, wymowa nosi znamiona interferencji z języka ojczystego , udzielane odpowiedzi są często fragmentaryczne i wymagają dodatkowych pytań ze strony egzaminatora/ , zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację
2.0 – niezadowalające posługiwanie się językiem/ zakres struktur gramatycznych jak i słownictwa jest bardzo ograniczony, treść nie jest przekazana , odpowiedzi są szczątkowe lub w ogóle ich brak, wymowa jest często niezrozumiała/, , niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Artykuły z prasy angielskiej (The Times, The Independent, The Economist), audycje radiowe BBC
Fragmenty filmów współczesnych reżyserów brytyjskich
Książki autorów angielskiego obszaru językowego wybrane przez studentów
Fox, K. Watching the English . London: Hodder
Cooper, J. Class. London: Corgi
Jones, L. Progress to Proficiency. Cambridge University Press: Cambridge
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: