Praktyczna nauka języka angielskiego 09-PNJA-ILS-26
Opis treści kształcenia:
Zwierzęta
Jedzenie
Sport
Zdrowie
Podróżowanie
Turystyka
Ekologia
Święta i zwyczaje
Kosmos
Odkrycia
Czasowniki modalne
Przedimki i rzeczowniki
Konstrukcje z zaimkami względnymi
Konstrukcje czasownikowe (forma ING i bezokolicznik) oraz przyimki po czasownikach
Mowa zależna
Przymiotniki i przysłówki
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
rozumie główne zagadnienia przedstawiane w audycjach radiowych, telewizyjnych i w filmach obcojęzycznych
czyta ze zrozumieniem teksty na poziomie B1+
pisze akapity wg obowiązujących standardów w języku angielskim z uwzględnieniem podstawowych różnic w gramatyce języka mówionego i pisanego (w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego
)
tworzy poprawne wypowiedzi ustne i pisemne, np. prezentuje swoje stanowisko oraz komentuje zdania i opinie innych z uwzględnieniem podstawowych różnic w gramatyce języka mówionego (w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego)
ma uporządkowaną wiedzę na temat praktycznej gramatyki języka angielskiego
rozumie i stosuje zasady poprawności w języku angielskim
potrafi krytycznie oceniać poprawność językową i poprawiać błędy w cudzych i własnych wypowiedziach pisemnych i ustnych
umie samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć testy pisemne sprawdzające wiedzę i umiejętność zastosowania w praktyce omówionych zagadnień oraz inne składowe oceny końcowej ustalone przez wykładowcę.
Do oceniania ćwiczeń, kartkówek, testów, kolokwium oraz części pisemnej egzaminu praktycznego będzie stosowana następująca skala:
0-59,9% - ocena niedostateczna
60-67,9% - ocena dostateczna
68-75,9% - ocena dostateczna plus
76-83,9% - ocena dobra
84 -91,9% - ocena dobra plus
92-100% - ocena bardzo dobra
W przypadkach oceniania wypowiedzi ustnej na egzaminie praktycznym lub podczas prezentacji pod uwagę bierze się bogactwo językowe, logikę i spójności tekstu, oraz poprawność gramatyczną.
Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. brak zgody podmiotu z orzeczeniem, nieprawidłowe użycie czasów, brak przedimków, złe formy czasowników, wymowa utrudniająca zrozumienie wypowiedzi.
Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowanie niektórych form użycia czasów gramatycznych ze sporadycznymi błędami ( Present Simple, Simple Past), budowanie poprawnych zdań prostych.
Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np., sprawne posługiwanie się czasami gramatycznymi (Present Simple, Present Continuous, Simple Past), budowanie zdań złożonych z drobnymi uchybieniami.
Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowane użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect, poprawne formy czasownikowe, użycie przedimka ze sporadycznymi uchybieniami, poprawne używanie zdań prostych i złożonych (np. okolicznikowych czasu oraz poprawne stosowanie mowy zależnej)
Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. poprawne użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect i Past Perfect, poprawne konstrukcje zdań podstawowych i złożonych, w tym stosowanie np. inwersji, stosowanie konstrukcji idiomatycznych, bogate słownictwo oraz poprawna wymowa.
Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru. Np. opanowanie poprawnego użycia czasów gramatycznych, użycie poprawnych zdań prostych i złożonych, język wypowiedzi idiomatyczny w sferze leksykalne i konstrukcji zdaniowych, poprawne użycie przedimków, bardzo bogate słownictwo zawierające rzadziej używaną leksykę (np. poza użyciem not important stosowanie synonimów trivial, unimportant, insignificant, trifling), poprawne stosowanie inwersji oraz trybu przypuszczającego (Subjunctive Mood), stosowanie czasowników frazowych (phrasal verbs), poprawne użycie mieszanego okresu warunkowego.
Literatura
1. Cotton D. D., Falvey & S., Kent. 2008. Language leader. Harlow, Longman Pearson.
2. Evans, V. 2003. CPE Use of English 1. Blackpool: Express Publishing
3. Foley, M & D., Hall. 2012. MyGrammarLab. Advanced C1/C2. Harlow: Pearson
4. Gethin, H. 1990. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Collins ELT
5. Mańczak-Wohlfeld, E, Niżegorodcew, A., Willim, E. A practical grammar of English. Warszawa: PWN.
6. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 1. Oxford: Oxford University Press
7. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press
8. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press
9. Roberts, R., A., Clare & JJ Wilson. 2011. New Total English. Harlow, Pearson Longman.
10. Scheffler, P. 1996. „Gramatyka angielska w zdaniach do tłumaczenia”. Włocławek: Altravox Press
11. Swan, M.2002. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press
12. Szarfenberg, T. 1996. „Czasy w języku angielskim; zasady użycia i ćwiczenia. Włocławek: Altravox Press
13. Vince, M. 2003. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann
14. Vince, M., & P. Sunderland. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann
15. Watcyn- Jones, P. 2001. Verbs. London: Penguin Books
16. Artykuły z prasy angielskiej i amerykańskiej, inne teksty autentyczne, audycje radiowe, fragmenty filmów, klipy z serwisu YouTube.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: