Praktyczna nauka języka arabskiego 09-PNJA-66
- lektura artykułów prasowych o różnorodnej tematyce,
- słuchanie nagrań na poziomie średnio-zaawansowanym,
- ćwiczenia gramatyczne
W cyklu 2022/SL:
Celem konwersatorium jest rozwijanie umiejętności czytania tekstów medialnych w języku arabskim na poziomie średnio-zaawansowanym oraz rozumienia tekstów medialnych ze słuchu, jak również rozwijanie dalszych umiejętności w zakresie prowadzenia konwersacji w języku arabskim. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- konstruować przejrzyste wypowiedzi ustne na poziomie średnio-zaawansowanym;
- konstruować wypracowania pisemne;
- zrozumieć wypowiedzi ustne w języku arabskim na poziomie średnio-zaawansowanym;
- czytać ze zrozumieniem teksty w standardowym języku arabskim;
- zna i stosuje średnio-zaawansowane słownictwo;
- realizować projekty samodzielnie (praca indywidualna).
Kryteria oceniania
aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, egzamin ustny i pisemny
W przypadku prowadzenia zajęć przez kilku prowadzących udział pytań, zadań itp. egzaminacyjnych/zaliczeniowych odpowiada procentowemu udziałowi prowadzących w zajęciach.
Skala ocen:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Kryteria punktacji:
ocena bardzo dobra - od 90 %
ocena dobra + - od 83 %
ocena dobra - od 75%
ocena dostateczna + - od 68 %
ocena dostateczna - od 60%
ocena niedostateczna - poniżej 60%
Liczba nieobecności nieusprawiedliwionych nie powinna przekraczać w sumie czterech zajęć na semestr przy czterech godzinach zajęć w tygodniu.
Literatura
Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭiqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb aṯ-ṯāliṯ. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya.
Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭiqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb ar-rābiʻ. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya.
Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭiqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb al-ḫāmis. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya.
Elgibali, Alaa, Nevenka Korica. 2007. Media Arabic: a Coursebook for Reading Arabic News. Cairo: The American University in Cairo Press.
Kendall, Elisabeth. 2012. Media Arabic: An Essential Vocabulary. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Naili, Nariman i inni. 1994. The Connectors in Modern Standard Arabic. Cairo: The American University in Cairo Press.
Pragnell, F.A. 2003. A Week in the Middle East. An Arabic Language Reader with CDs, Exercises and Key. Pragnell Books.
Pragnell, F.A. 2003. The Arab News. Arabic-English Reader for Intermediate Students with Exercises and Key. Pragnell Books.
– artykuły i nagrania pochodzące z internetowych portali w języku arabskim, np.: „Al-Jazeera”, „BBC Arabic” oraz portalu Aswat Arabiyya, https://www.laits.utexas.edu/aswaat/.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: