Praktyczna nauka języka hebrajskiego izraelskiego 09-PNHM-44
1. Cele zajęć/przedmiotu:
C1 rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie C2
C2 zaznajomienie ze słownictwem na poziomie C2
C3 ćwiczenie form gramatycznych na poziomie C2
C4 zaznajomienie z aspektami z pogranicza kultury i języka
C5 wykształcenie umiejętności korzystania ze źródeł literaturowych
2. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Odmiana rzeczowników nieregularnych.
Wyrażenia miary.
Okolicznik celu. Konstrukcje tworzące okolicznik celu.
Zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe celu.
Status absolutus czasownika.
Koniugacje czasowników nieregularnych.
Teksty literackie. Język mediów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
- wykazuje się umiejętnością rozumienia ze słuchu, wypowiadania się oraz pisania w języku hebrajskim na poziomie zaawansowanym
stosuje konstrukcje gramatyczne na poziomie zaawansowanym
- tworzy wypowiedzi ustne i pisemne z wykorzystaniem poznanych struktur gramatycznych i słownictwa na poziomie zaawansowanym
- zna słownictwo na poziomie zaawansowanym
- rozumie podstawowe pojęcia związane z kulturą danego rejonu
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): Bardzo dobra znajomość języka hebrajskiego na wymaganym poziomie. Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się leksyką i konstrukcjami gramatycznymi, zarówno w piśmie, jak i w mowie. Ponadto posiada co najmniej podstawową wiedzę na temat izraelskiej kultury.
dobry plus (+db; 4,5): Jak wyżej, lecz z drobnymi odchyleniami w zakresie znajomości gramatyki, słownictwa lub płynności wypowiedzi ustnej.
dobry (db; 4,0): Dobra znajomość języka hebrajskieog, ale ze znaczniejszymi odchyleniami we wspomnianych zakresach.
dostateczny plus (+dst; 3,5): Jak wyżej, chociaż z jeszcze znaczniejszymi odchyleniami od wymagań – znajomość gramatyki, słownictwa lub poziom wypowiedzi ustnej jest bliski wymaganego minimum.
dostateczny (dst; 3,0): Student w minimalnym stopniu opanował wymaganą wiedzę i umiejętności – znajomość słownictwa i gramatyki pozostawia dużo do życzenia, podobnie jak jakość wypowiedzi ustnych.
niedostateczny (ndst; 2,0): Student zna język w stopniu poniżej wymagań omawianego poziomu, jego znajomość słownictwa i gramatyki jest niezadawalająca, podobnie jak poziom wypowiedzi ustnych.
Literatura
- Blibojm, Rivka (Riki). 2008. Ivrit be-he ha-jedi’a. Jerozolima: Academon.
- Jeshaj, Varda, Amati Bar-Kol. 2005. Kmo kelim shluvim. Jerozolima: Academon.
- Ha-Levi, Rivka. 2006. Ivrit be-dagesh leksikali. Jerozolima: Academon.
- Even- Shoshan. 2000. Ha-milon ha-ivri he-chadsh: Otsar shalem shel ha-lashon ha-ivrit…,
t. 1-5. Tel Aviv.
- Lauden, Edna. 1997. Letters for All Season. Ashkelon: Ad.
- Sarel, Baruch, Gherson, Rimona, Corbeil, Jean-Claude, Archambault, Ariane. 2009. Milon hazuti ivri-angli. Jerusalem: Carta.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: