Praktyczna nauka języka hebrajskiego izraelskiego 09-PNH-26
1. Cele zajęć/przedmiotu:
C1 rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) języka hebrajskiego na poziomie podstawowym;
C2 zaznajomienie z podstawowym słownictwem języka hebrajskiego;
C3 ćwiczenie podstawowych form gramatycznych języka hebrajskiego;
C4 zaznajomienie z aspektami z pogranicza języka i kultury.
2. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Liczebniki 100-1000.
Wyrażenie „mieć” w czasie przeszłym.
Zwroty bezosobowe z bezokolicznikami w czasie teraźniejszym i przeszłym.
Czas przeszły dla koniugacji: pi’el, hif’il, hitpa’el.
Stopień najwyższy.
Konstrukcja dla czynności zwyczajowej.
Liczba podwójna.
Zdania imienne i wyrażenie „mieć” w czasie przyszłym.
Zdania przydawkowe i przyczynowe.
Koniugacja pa’al w czasie przyszłym.
Tryb rozkazujący twierdzący i zaprzeczony.
Daty. Policja. Zakazy i nakazy. Religia i tradycja. Pory roku. Pogoda. Znaki zodiaku. Kierunki geograficzne. Określenia czasu.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka potrafi:
- konstruuje proste wypowiedzi ustne
- konstruuje proste wypowiedzi pisemne
- rozumie proste wypowiedzi w języku hebrajskim
- czyta ze zrozumieniem proste teksty w języku hebrajskim
- zna podstawowe słownictwo
- posługuje się prostymi konstrukcjami gramatycznymi
- rozumie podstawowe pojęcia dotyczące kultury izraelskiej
Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami.
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Literatura
Zalecana literatura:
- Chayat, Shlomit, Sara Israeli, Hilla Kobliner. 2007. Hebrew From Scratch 1 (Ivrit min ha-hatchala alef). Jerozolima: Academon.
- Allon, Kalman, Karni Allon. 1991. This Is How We Learn Hebrew (Kach lomdim Ivrit). Izrael.
- Even-Shoshan, Avraham. 2000. Ha-milon ha-ivri ha-merukaz. Izrael.
- Maadia, Meira. 2005. Le-Hatsliah ba-poal u-va-tahbir. Ramat Gan.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: