Praktyczna nauka języka chińskiego - konwersacje 09-PNCKON-56
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Rozmowy kurtuazyjne i odpowiednie formy grzecznościowe
Rozwiązywanie nieporozumień i problemów
Organizowanie pobytu w Chinach
Klarowne opisywanie złożonych zagadnień
Uprzejme dopytywanie i uzyskiwanie informacji
Analiza własnych odczuć, opinii i ich ekspresja
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
ma dużą świadomość kompleksowej natury języka chińskiego, jego historycznej złożoności i zmienności
koryguje błędy w dłuższych wypowiedziach ustnych w zakresie złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych
tworzy złożone dialogi oraz samodzielne wypowiedzi ustne w języku chińskim
stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne
rozumie potrzebę ciągłego i nieustannego doskonalenia języka
pracuje w grupie i twórczo przyjmuje różne role oraz perspektywy przy omawianiu złożonych problemów
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Kolokwium ustne
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobre rozeznanie w złożoności języka, bardzo dobrze rozwinięte umiejętności prowadzenia konwersacji i bardzo dobre opanowanie strategii komunikacyjnych
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
dobry (db; 4,0): szerszy zakres niedociągnięć, słabsza, ale wciąż dobra orientacja w złożoności języka, dobrze rozwinięte umiejętności prowadzenia konwersacji i dobre opanowanie strategii komunikacyjnych
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca, miejscami dostateczna orientacja w złożoności języka, zadowalające, miejscami dostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna orientacja w złożoności języka, dostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna orientacja w złożoności języka, niedostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych
Literatura
Zhou Xiaobing 周小兵 (ed.) 2006. Step by step Chinese 阶梯汉语 vol. 2, 3. Beijing 北京: 话语教学出版社 Huayu Jiaoxue Chubanshe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: