Praktyczna nauka języka chińskiego - konwersacje 09-PNCKON-46
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Radzenie sobie w sytuacjach przypadkowych i niezręcznych
Realizowanie złożonych formalności w urzędach i innych instytucjach państwowych
Krytykowanie innych osób i przyjmowanie krytyki
Rozmowa o zwyczajach i ich uwarunkowaniach społeczno-politycznych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
komunikuje się z dużą swobodą na różne tematy filozoficzne, językowe, osobiste, społeczne, biznesowe, polityczne i kulturowe.
rozumie, analizuje i krytycznie ocenia treści przeczytane w tekstach źródłowych bądź obejrzane w mediach
używa nowopoznanego słownictwa i wyrażeń z zachowaniem wszelkich zasad poprawności
identyfikuje i poprawnie rozumie konteksty historyczne, społeczne i kulturowe wypowiedzi
stosuje poprawnie strategie komunikacyjnie i dostosowuje formę wypowiedzi do kontekstu i sytuacji społecznej
formułuje i broni własnych poglądów oraz spostrzeżeń w dyskusji oraz samodzielnej prezentacji
pracuje w grupie i twórczo przyjmuje różne role oraz perspektywy przy omawianiu złożonych problemów
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Egzamin ustny
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobre rozeznanie w złożoności języka, bardzo dobrze rozwinięte umiejętności prowadzenia konwersacji i bardzo dobre opanowanie strategii komunikacyjnych
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
dobry (db; 4,0): szerszy zakres niedociągnięć, słabsza, ale wciąż dobra orientacja w złożoności języka, dobrze rozwinięte umiejętności prowadzenia konwersacji i dobre opanowanie strategii komunikacyjnych
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca, miejscami dostateczna orientacja w złożoności języka, zadowalające, miejscami dostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna orientacja w złożoności języka, dostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna orientacja w złożoności języka, niedostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych
Literatura
Huang Weizhi (ed.) 2002. Shangwu Hanyu 商务汉语. Beijing北京: Shangwu Chubanshe商务出版社.
Zhou Xiaobing 周小兵 (ed.) 2006. Step by step Chinese 阶梯汉语 vol. 4. Beijing 北京: Huayu Jiaoxue Chubanshe话语教学出版社.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: