Praktyczna metodologia badań nad językiem 09-PMBJ-F-12
Treści kształcenia:
Podczas zajęć studenci poznają kolejne etapy procesu badawczego, przykłady badań empirycznych oraz projektują i prowadzą własne badania.
Etapy procesu badawczego wraz z ich szczegółowym omówieniem.
Przykłady badań empirycznych (analiza tekstów). Omawiane metody: eksperyment, badania ankietowe, badania korpusowe, badania zasobów leksykalnych, analiza treści, badania interpretacyjne.
Projektowanie własnych badań
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Zna etapy projektowania badań empirycznych.
Potrafi wskazać decyzje podejmowane na poszczególnych etapach badań na podstawie artykułów relacjonujących wyniki tych badań.
Potrafi wskazać wady i zalety dokonanych wyborów metodologicznych na podstawie tekstów relacjonujących badania.
Zna podstawowe metody badawcze stosowane w językoznawstwie i potrafi wskazać przykłady ich zastosowania.
Potrafi zaprojektować, przeprowadzić i przedstawić własne badania na wybrany temat
Kryteria oceniania
Aktywność podczas zajęć, autoocena prezentowanego projektu badawczego.
Literatura
E.Babbie, The Practice of Social Reasearch, Wadsworth Publishing Co., cop. 1979 (dostępne również po polsku).
Ch.Frankfort-Nachmias, D.Nachmias, Research Methods in the Social Sciences, Worth Publishers, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: