Proseminarium literaturoznawcze 09-PLPORT-11
Zagadnienia z zakresu różnych aspektów literaturoznawstwa
Przedstawienie najważniejszych aspektów metodologii badań nad literaturą i technik naukowych.
Samodzielne i grupowe przygotowanie referatu sprawozdawczego oraz próba przygotowania referatu porównawczo-krytycznego.
Przedstawienie przykładowych tekstów akademickich, ich struktury i zasady ich redagowania
Przedstawienie słownictwa i struktur gramatycznych użyteczne przy redagowaniu tekstów akademickich. Uwagi do strony redakcyjnej tekstów prac naukowych.
Informacje instruktażowe na temat poszukiwania źródeł bibliograficznych.
Efekty kształcenia
Nazywa różne zjawiska teorii i praktyki literatury i objaśnia je. Dokonuje wyboru zakresu informacji na dany temat i porządkuje wiedzę dotyczącą danych zjawisk.
Prezentuje różne opinie na temat wybranych zjawisk. Potrafi odnieść się do nich krytycznie i dokonać syntezy informacji. Ma świadomość istniejących metod i technik naukowych.
Ma podstawową wiedzę na temat formy i struktury pracy naukowej oraz używanej w niej terminologii.
Potrafi przygotować prezentację na wybrany temat literaturoznawczy, samodzielnie i w grupie, oraz przedstawić ją pozostałym studentom.
Korzysta ze źródeł literaturowych
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach; uczestnictwo w dyskusjach
- ocena z referatu i prezentacji (przygotowywanych samodzielne i w grupach)
- umiejętność krytycznego spojrzenia na prezentowane metody analizy
- umiejętność komunikacji i pracy w grupie
Literatura
1. Markowski, M., P., Burzyńska, A., Teorie literatury XX wieku,Znak. Kraków, 2010.
2. Breve Gramática do Português Contemporâneo, Cunha et al., 1985.
3. Prace magisterskie i licencjackie, Andrzej Pułło, LexisNexis, Warszawa 2006.
3. Wybrane publikacje literaturoznawcze.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: