Proseminarium licencjackie literaturoznawcze 09-PLL-5LF-11
Literaturoznawstwo na tle przemian współczesnej humanistyki
Strukturalizm i poststrukturalizm
Hermeneutyka i dekonstrukcja
Badania kulturowe
Krótki przegląd pozostałych metodologii literaturoznawczych
Warsztat analityczny
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
dysponuje uporządkowaną wiedzą z zakresu metodologii badań literackich
charakteryzuje wybrane metody badań literackich
potrafi wykorzystać wiedzę teoretycznoliteracką we własnej praktyce analitycznej i interpretacyjnej w odniesieniu do zjawisk literackich
potrafi dokonywać samodzielnej analizy, twórczej interpretacji i uzasadnionej oceny prac innych autorów, syntetyzować różne poglądy, dobierać metody, opracowywać i prezentować wyniki
właściwie korzysta ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów badawczych w odniesieniu do zjawisk literackich
potrafi z użyciem słownictwa fachowego wypowiadać się w języku francuskim na temat problemów teoretycznoliterackich
aktywnie uczestniczy w zajęciach inicjując dyskusję, jest otwarty/a na dyskusję, potrafi współpracować z kolegami w grupie
Kryteria oceniania
80% quatre devoirs écrits
20% participation aux discussions
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Bibliographie primaire:
1) Marie de France, Bisclavret
2)Le Vilain mire
3) Rabelais, Pantagruel (La lettre sur l’humanisme)
4) Montaigne, De la présomption.
5) Molière, Le Bourgeois gentilhomme.
6)Nicolas Boileau, Introduction et traduction du Traité du sublime
7)Voltaire, Le Monde comme il va.
8) Diderot, Supplément au voyage de Bougainville
9)Baudelaire, Les Fleurs du mal (A celle qui est trop gaie, Hymne à la beauté, L’Ennemi, Le Possédé, Semper eadem, Au lecteur, L’Albatros, L’Aube spirituelle).
10)Paul Verlaine, Art poétique ; Chanson d’automne.
Bibliographie secondaire:
1) Compagnon A, Le démon de la théorie. Littérature et sens commun, 2014
2) Ricoeur P., Temps et récit, 1-3, 1991
3) Barthes R., Le bruissement de la langue, 1993
4) Barthes R., Le plaisir du texte, 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: