Proseminarium językoznawcze 09-PJ-5LR-11
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/ Wprowadzenie do tematyki seminarium
2/ Zapoznanie z naukową literaturą przedmiotu, odpowiednio dobraną do tematyki seminarium i reprezentującą różne teorie językoznawcze
3/ Kryteria doboru materiału do przeprowadzenia badań językoznawczych oraz podstawy wyboru teorii i metodologii
4/ Wymogi formalne i merytoryczne stawiane pracom naukowym i pracy licencjackiej
5/ Przykłady zastosowań wyników badań językoznawczych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań badawczych w dziedzinie językoznawstwa rumuńskiego
2/ zna różne podejścia stosowane w badaniach językoznawczych i umie stosować odpowiednią terminologię językoznawczą
3/ potrafi samodzielnie wyszukać i dobrać literaturę przedmiotu potrzebną do do badanego zagadnienia
4/ prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych obejmujących tematykę seminarium
5/ prawidłowo interpretuje wyniki badań językoznawczych
6/ potrafi określić zastosowanie wyników badań językoznawczych
7/ zna wymogi formalne stawiane pracom naukowym i pracy licencjackiej
8/ wykazuje aktywną postawę na zajęciach, potrafi pracować samodzielnie oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję
Kryteria oceniania
Warunki i tryb uzyskania zaliczenia:
TRYB STACJONARNY
– obecność i aktywność na zajęciach,
– przygotowanie do zajęć (w tym lektura i analiza wskazanych tekstów oraz wyszukiwanie publikacji i informacji na dany temat),
– prezentacja multimedialna,
– praca pisemna,
– raport,
– kolokwium pisemne
TRYB ZDALNY
– obecność i aktywność na zajęciach (MS Teams),
– przygotowanie do zajęć (w tym lektura i analiza wskazanych tekstów – materiały zamieszczone na Moodle – oraz wyszukiwanie publikacji i informacji na dany temat),
– prezentacja multimedialna,
– praca pisemna (do 15.01.2021),
– raport (do 31.01.2021),
– kolokwium ustne (MS Teams)
Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach: dopuszczalna nieobecność na 1 zajęciach – za każdą kolejną nieobecność student otrzymuje dodatkowe pytanie na kolokwium końcowym
Termin kolokwium: ostatnie zajęcia
Tryb ogłoszenia wyników zaliczenia: system USOS w terminie 14 dni od daty ostatnich zajęć
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Liczne i różnorodne prace specjalistyczne z dziedziny językoznawstwa rumuńskiego, romańskiego i ogólnego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: