Praktyka psychologiczno-pedagogiczna - moduł 2.3.II (specjalizacja nauczycielska) 09-PED_PRAKT-11
Podstawy prawne i organizacyjne działania danej szkoły. Zasady BHP w danej szkole.
Zadania i formy działania wychowawczego i opiekuńczego w danej placówce. Dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela.
Metody wychowania, opieki i pomocy (doradztwa) w danej szkole.
Diagnozowanie w pracy nauczyciela: Obserwacja jako podstawowa metoda diagnozowania w pracy wychowawczej i opiekuńczej.
Współpraca ze specjalistami w danej szkole i poza nią.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ posługując się wiedzą z zakresu prawa i przepisów BHP, potrafi komentować przepisy dotyczące funkcjonowania danej placówki
2/ posiada umiejętności diagnostyczne w zakresie obserwacji zachowań uczniów, w tym w ich relacjach z innymi uczestnikami procesów wychowawczych, a także sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; posługując się wiedzą z zakresu pedagogiki potrafi opracować materiał diagnostyczny i wyprowadzać wnioski.
3/ wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy
4/ wchodzi w prawidłowe interakcje z uczestnikami procesów wychowawczych; potrafi porozumiewać się z nimi
5/ włącza się w działania wychowawcze i opiekuńcze; bierze w nich aktywny udział
6/ działa zgodnie z zasadami etycznymi
7/ konstruuje zarys własnej ścieżki rozwoju zawodowego
Kryteria oceniania
- analiza aktywności studenta podczas pracy dydaktycznej na podstawie załączonego nagrania lekcji
- dziennik praktyk
Literatura
Szerokie spektrum opracowań z dziedziny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: