Przedmioty dodatkowe: uczniowie z niepełnosprawnością 09-PDUZN-ZP-11
Modele akwizycji języka: model empiryczny, model idei wrodzonych, model kognitywny, model interakcji społecznych. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej w badaniach psycholingwistycznych (etapy rozwoju poznawczego a konstruowanie językowych wyobrażeń o świecie).
Specyfika nabywania języka pierwszego (ojczystego) a uczenie się języków obcych. Kompetencja komunikacyjna w języku ojczystym i w języku obcym : budowanie tożsamości językowej. Strategie komunikacyjne i strategie uczenia się języka : kompetencja strategiczna jako składnik kompetencji komunikacyjnej
„Terapie języka i mowy”, ich wpływ na rozwój kompetencji komunikacyjnej osób z deficytami językowymi. Możliwości wykorzystania podejść ortopedagogicznych w dydaktyce języków obcych.
Pedagogiczne narzędzia diagnozy trudności edukacyjnych a cele dydaktyki językowej (na przykładzie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – niedoborami języka ojczystego na lekcji języka obcego)
Literatura
Langage, étayage et interactions thérapeutiques (réd.. J. Buttet Sovilla et de Weck). 1998. TRANEL: Institut de Linguistique Université de Neuchâtel – Suisse.
Nauczanie języków obcych uczniów niepełnosprawnych. 2001. Jezyki Obce w szkole. Numer specjalny. CODN.
Karpińska-Szaj K. Domagała-Zysk E. 2011. Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej. Metodyka nauczania jezyków obcych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Karpińska-Szaj, K. (red.) 2011. Neofilolog (Czasopismo Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego), (red.) nr 36 Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych .
Bowerman, M. 2003. Rola predyspozycji kognitywnych w przyswajaniu systemu semantycznego. (w) Ewa Dąbrowska i Wojciech Kubiński (red.) Akwizycja języka w świetle językoznawstwa kognitywnego. Kraków : Universitas, pp.254-313.
Castellotti, V. 2001. La langue maternelle en classe de langue étrangère. Paris: Clé International.
Gaonac’h, D. 2006. L’apprentissage précoce d’une langue étrangère. Le point de vue de la psycholinguistique. Paris : Hachette Education.
Komorowska, H. 2011. (red.) Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna wydawnicza Łośgraf.
Kurcz, I. & H. Okuniewska. (red.). 2011. Język jako przedmiot badań psychologicznych. Warszawa: Wyd. Academica.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: